برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - ایرنا نوشت: سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: قانون «کاتسا» این پیام را منتقل می کند که رفتار ٦ماهه آمریکا در منطقه به شکست منتهی شده است.

مازندمجلس:سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در واکنش به تحریم سپاه در قانون کاتسا، افزود: آمریکا در منطقه سرمایه گذاری های سنگینی به لحاظ مالی و حیثیتی کرده است و اظهارات نخست وزیر سابق قطر در این باره واقعیتی غیرقابل انکار بود و این همان چیزی است که جمهوری اسلامی در ابتدای توطئه درباره آن گفته بود.

سخنگوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه این سرمایه گذاری جز آسیب ها و ویرانی هایی که در کشورهای منطقه به جا گذاشته شده بود، دستاوردی دیگری نداشته است، اظهارکرد: کشورهای منطقه این ویرانی و تاثیر آمریکا در آن را فراموش نمی کنند.

سردار شریف اضافه کرد: بخشی از این اظهارات و تحریم ها برای جبران این توطئه است چون تحریم جمهوری اسلامی ایران از سوی آمریکا چیز جدیدی نیست و آنها از همان اول انقلاب صنایع ما را تحریم کرده بودند.

مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بخش دیگری از این گفت و گو درباره داعش هم گفت: داعش دو بُعد سرزمینی و تفکری دارد که طبق نقشه بزرگی که داشتند، می گفتند بخش عمده ای از جغرافیای اسلامی جزو قلمرو آنان است و اینها در مخیله داعش بود.

وی ادامه داد: داعش از لحاظ سرزمینی در حال جمع شدن است اما از حیث تفکری ممکن است رگه هایی از این تفکر امتداد داشته باشد.
سردار شریف، زایشگاه تفکر داعش را سلفی و وهابی های عربستان سعودی دانست و گفت: پشتیبانی مالی هم توسط سرویس های جاسوسی آمریکا و صهیونیسم انجام می شود.

روند تهدیدات به سمت تهدیدات ترکیبی و هیبریدی پیش می رود

همچنین ایسنا نوشت؛

سردار سرتیپ پاسدارمهدی ربانی معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح در چهارمین همایش پدافند جامع کشور درباره پدافند غیرعامل، گفت: هر حوزه‌ای که باعث کاهش آسیب‌پذیری ما در مقابل تهاجم دشمن بشود، جزو پدافند غیرعامل است.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح ادامه داد: طی چهار دهه گذشته کشور ما همواره مورد تهدید بود و این برهه از تاریخ ما با هیچ زمانی از تاریخ ایران از لحاظ مواجه با تهدید قابل مقایسه نیست. از زمان پیروزی انقلاب، دشمنان با قائله‌های تجزیه‌طلبانه اقداماتی را شروع کردند و پس از آن تا زمان جنگ تحمیلی این تهدیدات ادامه داشت و در ادامه عده‌ای از عناصر داخلی دشمن، فتنه 88 را ایجاد کردند و در ادامه هم شاهد تحریم اقتصادی و جنگ فرهنگی هستیم.

وی افزود: روند تهدیدات به سمت تهدیدات ترکیبی و هیبریدی پیش رفته و در حوزه‌های مختلف جنگ اطلاعاتی و جنگ سایبری در حال پیشروی است و ما نیز باید آمادگی مقابله با این حوزه‌ها راداشته باشیم.

ربانی عنوان کرد: آمریکا بدنبال ایجاد خطای تصمیم‌گیری در مسئولان است و ما باید در مقابل همه نوع تهدید آماده باشیم. آنچه توسط دشمن دنبال می‌شود ناامن کردن ایران از داخل با استفاده از جنگ‌های نیابتی و شکاف‌های اجتماعی برای ایجاد نارضایتی در مردم و در نهایت تضعیف نظام و تغییر رفتار آن است.

معاون عملیات ستادکل نیروهای مسلح در پایان با تاکید بر اینکه متأسفانه موضوع پدافند غیرعامل یک بحث جدا از مأموریت‌ها در نیروهای مسلح تلقی می‌شود حال اینکه پدافند غیرعامل باید بخش جدایی‌ناپذیز بخش‌های نظامی باشد تصریح کرد: باید اجرای رزمایش‌ها و تمرینات در این حوزه ها را جدی بگیریم.

29212

تهدیدات پدافند تحریم ادامه آمریکا اسلامی انقلاب نیروهای غیرعامل سردار تهدید اینکه عملیات ایجاد ستادکل درباره معاون منطقه هیبریدی ربانی باشیم مقابل ترکیبی تاریخ ویرانی گذاری اظهارات سرمایه افزود سرتیپ جمهوری توطئه دیگری سرزمینی کشورهای سخنگوی پاسداران تفکری