برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران با دانشجویان ایرانی در چین دیدار کرده و دلایل ایجاد مشکلات بانکی برای دانشجویان را تشریح کرد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،رایزن علمی جمهوری اسلامی ایران با نمایندگان دانشجویی دانشگاه های یکی از شهرهای چین دیدار و گفتگو کرد.

در این جلسه سیستم رتبه بندی وزارت علوم برای ارزیابی دانشگاه ها، دلایل مشکلات بانکی برای دانشجویان، آمادگی دانشگاه هوهای برای همکاری آکادمیک با دانشگاه های ایرانی، موسسات اعزام دانشجویی و راه اندازی وبسایت برای توضیح دادن مسائل مختلف به دانشجویان علاقمند به تحصیل در شانگهای مطرح شد.

همچنین راجع به دلیل ممتاز بودن همه دانشگاه های چین تا سال ۲۰۱۳ و تغییر روش ارزیابی از آن سال به بعد و دلیل حذف ارز همراه دانشجو توسط دولت ایران توضیحاتی ارایه شد.

دانشجویان نیز مشکلات خود از جمله حساب بانکی، رتبه بندی وزارت علوم و رتبه دانشگاه در آن سیستم و عدم اتصال کارت خدمات دانشجویی به کارت بانک عنوان کردند.

رایزن علمی ایران در چین نیز پیشنهاد داد، طی یک نامه مشکلات را عنوان کنند تا از طریق سی اس سی مرکز این موضوع پیگیری شود. همچنین عنوان شد، رتبه دانشگاه داروسازی چین که در شهر نانجینگ بوده و یکی از بهترین دانشگاه های داروسازی چین است و دارای رتبه ۱۵۱ در کیو اس هست، مورد تایید وزارت بهداشت و علوم نیست.

همچنین توضیحاتی در مورد طرح دانشمند جوان که حاصل همکاری وزارت علوم چین و بنیاد نخبگان ایران است ارائه شد.

 

دانشگاه مشکلات وزارت دانشجویان همچنین عنوان دانشجویی توضیحاتی داروسازی همکاری ارزیابی ایرانی سیستم رایزن بانکی