برگزیده ها
آمادگی شرکت‌های ایرانی برای بازسازی شبکه برق سوریه

مازندمجلس: در نشست مشترک قائم مقام وزیر نیروی ایران و وزیر برق سوریه بر تداوم همکاری های دو طرف و تشکیل کمیته ای برای تسریع در این همکاری ها تأکید شد.

مازندمجلس: در نشست مشترک قائم مقام وزیر نیروی ایران و وزیر برق سوریه بر تداوم همکاری های دو طرف و تشکیل کمیته ای برای تسریع در این همکاری ها تأکید شد.

به گزارش ایلنا، «ستار محمودی» قائم مقام وزیر نیرو در یک نشست مشترک با «محمد زهیر خربوطلی» وزیر برق سوریه با اشاره به موفقیت های اخیر حکومت و مردم سوریه در پاکسازی بخش اعظمی از خاک این کشور از تروریست ها اظهار داشت: موفقیت های اخیر ارتش سوریه در مقابل تروریست ها مایه مباهات است و امیدواریم با پاک‌سازی کامل آن‌ها شاهد آغاز پروسه بازسازی سوریه به طور کامل در روزهای آتی باشیم، و ایران نیز بتواند در این پروسه نیز یاریگر کشور دوست سوریه باشد.

وی افزود: خوشبختانه ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش های مختلف صنعت آب و برق در ایران وجود دارد که بسیار می تواند در برنامه بازسازی شبکه برق سوریه راهگشا باشد.

وی تصریح کرد: ایران جزو چند کشور اول در زمینه نیروگاه سازی و تأمین تجهیزات نیروگاهی در دنیاست و بخشی از این قابلیت ها را می توان در همین نمایشگاهی که هم اکنون در تهران در حال برگزاری است مشاهده کرد.

قائم‌مقام وزیر نیرو گفت: همچنین مجموعه سندیکای برق که متشکل از 500 شرکت تولیدی و خدماتی در صنعت برق ایران است قادر است تا در زمینه های تولید و تأمین تجهیزات و کشیدن خطوط توزیع و انتقال وارد بازار برق سوریه در جهت بازسازی آن شود.

وی اضافه کرد: پیشنهاد می شود برای راهبری سریع پروژه‌های بازسازی شبکه برق سوریه یک کمیته مشترک متشکل از کارشناسان و تولیدکنندگان بخش خصوصی دو کشور در زمینه‌های مختلف تولید، توزیع و انتقال برق تشکیل شود.

همچنین در این نشست «محمد زهیر خربوطلی» وزیر برق سوریه نیز ضمن تشکر و قدردانی از کمک های ایران در سال های اخیر برای مقابله با تروریست‌های تکفیری گفت: خوشبختانه تروریست های تکفیری به پایان راه خود نزدیک شده اند و ما امیدواریم با همکاری شرکا و دوستان خود از جمله ایران بتوانیم پروژه بازسازی سوریه را هر چه سریع‌تر شروع کنیم.

وی افزود: ما به دستاوردهای تکنولوژیک و فنی شرکت های ایرانی در زمینه ساخت تجهیزات برقی تا حد زیادی واقفیم و امیدواریم که این شرکت ها بتوانند یاریگر ما در بازسازی سوریه باشند.

وی تصریح کرد: همه ما می دانیم تروریسم در سوریه چه حجمی از خسارت ها را به شبکه برق کشور ما تحمیل کرده است، امید است با کمک دوستان ایرانی بتوانیم هر چه زودتر به بازسازی این شبکه ها بپردازیم.

وزیر برق سوریه گفت: ما نیازمند مساعدت و همکاری کشورهای دوست و همسایه برای بازگرداندن شبکه برق سوریه به دوران پیش از آغاز جنگ داخلی هستیم.

 

 

سوریه بازسازی مشترک همکاری زمینه ایرانی تجهیزات امیدواریم تروریست همچنین متشکل تأمین انتقال بتوانیم دوستان تکفیری توزیع تولید افزود خربوطلی کمیته تشکیل قائم‌مقام موفقیت پروسه مختلف بسیار خوشبختانه یاریگر تصریح