برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس اداره صدور گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه گفت: ۲ هزار تن از اتباع بیگانه در انتظار صدور روادید بوده و طی روز‌های آینده برای آن‌ها ویزای اربعین صادر خواهد شد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، مجتبی کریمی در یک برنامه رادیویی گفت: اتباع عراقی که در ایران حضور دارند، برای حضور در مراسم اربعین نیاز به دریافت ویزا ندارند.

وی افزود: افرادی که سند هویتی ندارند و مدارکشان را ارسال کرده اند باید منتظر بمانند تا از طرف کشور عراق سند موقت برایشان صادر شود.

رئیس اداره صدور گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه افراد تبعه کشور افغانستان در صورت نداشتن روادید نمی‌توانند عازم سفر اربعین شوند اظهارکرد: افراد اهل کشور افغانستان اگر مدارک نداشته باشند نمی‌توانند از مرز رد شوند و باید تاکید شود که در سال جاری سخت گیری‌ها به نسبت سال‌های قبل بیشتر شده است.

کریمی در خصوص مجازات در نظر گرفته شده برای افراد فاقد روادید خاطرنشان کرد: افرادی که بدون ویزا وارد کشور عراق شوند به ۳ سال زندان محکوم خواهند شد.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا افرادی که گذرنامه خود را گم کرده باشند می‌توانند عازم سفر اربعین شوند یا خیر؟، گفت: این افراد باید اقدام به دریافت گذرنامه المثنی کرده و پس از آن به کشور عراق اعزام شوند.

رئیس اداره صدور گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه اظهارکرد: فردی که با پاسپورت دیگری عازم سفر اربعین شود نیز به ۳ سال زندان محکوم خواهد شد.

کریمی در رابطه با آخرین وضعیت صدور روادید برای اتباع خارجی بیان کرد: در حال حاضر ۲ هزار روادید افراد خارجی باقی مانده که طی روز‌های آینده صادر خواهد شد.

وی در خصوص آخرین مهلت در نظر گرفته شده برای صدور ویزای اربعین خاطرنشان کرد: روز سه شنبه دفاتر دریافت مدارک زائران بسته خواهد شد و زائران باید تا این روز نسبت به دریافت مدارک خود اقدام کرده باشند.

روادید اربعین افراد گذرنامه دریافت باشند اتباع مدارک افرادی کریمی زائران زندان خاطرنشان گرفته محکوم وزارت امور خارجه اقدام خارجی خارجه اداره ندارند وزارت تاکید نمی‌توانند افغانستان اظهارکرد