برگزیده ها
تصویب آئین‌نامه لجستیک تا دو ماه آینده در شورای عالی ترابری کشور

مازندمجلس: معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: آئین‌نامه لجستیک حداکثر تا دو ماه آینده در شورای عالی ترابری کشور به تصویب خواهد رسید.

مازندمجلس:، مهرداد تقی‌زاده بعدازظهر امروز در حاشیه همایش حمل و نقل و لجستیک و در جمع خبرنگاران با اشاره به هدفگذاری برای انتصاب مدیر برای همه کریدورهای ترانزیتی کشور اظهار داشت: در گام اول برای کریدور شمال ـ جنوب یک نفر مدیر منصوب شد و برای کریدورهای بعدی نظیر تراسیکا شرق ـ غرب، جاده ابریشم و دیگر کریدورهای ترانزیتی کشور نیز هرکدام یک مدیر منصوب خواهد شد. 

وی ادامه داد: وظیفه مدیران کریدور هماهنگی بین ارگان‌های دولتی و خصوصی، گمرک و... است. 

تقی‌زاده درباره موانع پیش‌روی توسعه لجستیک در کشور توضیح داد: پیش از این فکر می‌کردیم چون موقعیت جغرافیایی ایران خاص و ژئوپلتیک است و به آبهای آزاد دسترسی داریم، کشورهای دیگر پشت مرزهای ما باید منتظر بمانند تا ما کالای آنها را حمل کنیم، که همین امر موجب شده است تحرکات ما در حوزه لجستیک کاهش یابد. 

وی ادامه داد: در یک سال اخیر تمامی شمایل ترانزیت کشور را استخراج و ثابت کردیم کشورهای رقیب در این حوزه بسیار از ما جلوتر هستند. 

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره آئین‌نامه لجستکی نیز توضیح داد: این آئین‌نامه یک بار در شورای عالی ترابری کشور مطرح شد؛ جلسات شورای عالی ترابری معمولاً هر ماه یکبار انجام می‌شود که در جلسه شورای عالی ترابری ماه آینده این موضوع بررسی خواهد شد. 

تقی‌زاده اظهار داشت: تصویب آئین‌نامه لجستیک حداکثر تا دو ماه آینده انجام خواهد شد. 

م

لجستیک آئین‌نامه ترابری شورای کریدورهای تقی‌زاده آینده ادامه درباره توضیح کشورهای منصوب اظهار تصویب معاون شهرسازی ترانزیتی کریدور