برگزیده ها

مازندمجلس: نخست وزیر رژیم صهیونیستی با طرح ادعاهایی بی‌اساس علیه کشورمان گفت که استعفای نخست وزیر لبنان یک زنگ خطر درباره تلاش ایران برای تسلط بر منطقه است.

مازندمجلس: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه (امروز) در گفت‌وگو با شبکه خبری بی‌بی‌سی به استعفای سعد الحریری نخست وزیر لبنان واکنش نشان داد و مدعی شد که این رویداد هشداری است درباره تلاش‌های ایران برای تسلط بر منطقه خاورمیانه. وی در ادامه ادعاهای خود گفت: حریری تاکید داشت که اساسا این کار را به دلیل تسلط حزب‌الله انجام داده است که به معنی تسلط ایران است. از نظر من، این یک زنگ خطر درباره برای همه است.
به گزارش نامه نیز، نتانیاهو مدعی شد: این اتفاق نشان دهنده چیزی است که واقعا در خاورمیانه اتفاق می‌افتد. خاورمیانه اکنون در حال تجربه تلاش ایران برای تصرف منطقه است، تا بر آن تسلط یابد و آن را مطیع خود کند.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین ادعا کرد: من فکر می‌کنم وقتی اسرائیلی‌ها و اعراب روی یک چیز اتفاق نظر دارند، مردم باید به آن توجه کنند. ما باید به این تسلط ایران پایان دهیم.
سعد الحریری روز شنبه در اقدامی غیر منتظره در حالی که در عربستان سعودی به سر می‌برد، استعفای خود را اعلام کرد و مدعی شد که در واکنش به اقدامات بی‌ثبات کننده ایران در منطقه و حزب‌الله لبنان دست به این کار زده است.
این در حالی است که علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی درباره واقعیت از پشت پرده استعفای نابهنگام نخست وزیر لبنان در ریاض گفت: استعفای سعد حریری در ریاض قسمتی از نقشه علیه ملت‌های آزاده است. مفهوم این کار تبعیت ملتهای آزاده از سرمداران وابسته خود نیست و ملت‌ها راه خود را پیدا می‌کنند.
وی افزود: آنچه که ریاض با بیروت کرد همان کاری است که واشنگتن با ریاض می‌کند و همانگونه که واشنگتن دستور می‌دهد و ریاض عمل می‌کند، ریاض هم به بیروت دستور می‌دهد و سعد حریری عمل می‌کند.
همچنین سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با بیان اینکه استعفای حریری تحت فشار بوده است، تاکید کرد: اتهاماتی که نخست وزیر مستعفی لبنان زد قابل قبول نیست.
بهرام قاسمی تصریح کرد: استعفای حریری یک مساله داخلی لبنان است، اما جای تاسف و تاثر دارد که نخست وزیری که باید در کشور خود استعفا دهد، استعفای خود را در یک کشور دیگر اعلام می کند.
وی ادامه داد: این استعفا تحت فشار بوده است و اتهاماتی که حریری زده قابل قبول نیست، نکاتی که او بیان کرد همان نکاتی است که مورد نظر دشمنان ایران در منطقه است.
استعفای حریری لبنان درباره منطقه نتانیاهو می‌کند اتفاق خاورمیانه نکاتی واشنگتن بیروت استعفا اتهاماتی آزاده دستور می‌دهد حزب‌الله واکنش الحریری صهیونیستی ادامه تاکید همچنین گزارش اعلام