برگزیده ها
چرا مسئولان از پشت بلندگوها با هم صحبت می‌کنند؟

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی*

مازندمجلس:موضوعاتی شبیه به ماجرای سپنتا نیکنا یک مورد استثنا در یک روند کلی محسوب می شود؛ اما یکباره تمام مملکت را سر کار می گذارد، حاشیه پررنگی بر متن ایجادو زمینه از هم پاشیدگی ساختار اجتماعی ما را تشدید می کند! یکباره همهراجع به موضوعی صحبت می کنند که اصلا مسئله اصلی جامعه نیست.

نظام سیاسی کشور می تواند همه این موارد جزیی رابدون سروصدا و ایجاد حاشیه حل کند؛ فارغ از آنکه حق با چه کسی است. متأسفانهمسئولان از پشت بلندگوها در حال صحبت با هم هستند و این خیلی بد است. مسئولان اگر درموضوع سپنتا نیکنام و موارد مشابه آن بخواهند به همین شکل پیش بروند، نه تنهامشکلی حل نمی شود بلکه نقاری جدید به وجود می آید و سرمایه اجتماعی جامعه کاهشپیدا می کند.

اخیرا تلویزیون بی بی سی پرونده ای را درباره عقبه اوضاع فعلی سوریه منتشر کرد که نشان می داد، التهاب در اوضاع این کشور از شورش های خیابانی شروع شد و به جنگهای مسلحانه و حضور تکفیری ها در این کشور انجامید. عقبه این اتفاق آن بود که خبرگزاری های داخلی و خارجی طوری مردم سوریه را زیر بمباران خبری خود بردند که مردم کلا نسبت بهکارآمدی و سلامت حاکمان خود ناامید شدند و این تصور در آنها شکل گرفت که همهحاکمان سوریه دزد هستند و دغدغه مردم را ندارند! همین مسئله به فضای از هم گسیخته اجتماعی دامن زد. سپس دشمنان سوریه با فعال شدن گسل های قومی، اول اقدام به ایجاد شورش های خیابانی کردند و بعدها صدها هزار نیروی مسلح از سراسر دنیا را برای انجام عملیات نظامی بهسوریه گسیل داشتند و تا 700 متری کاخ ریاست جمهوری سوریه نیز جلو رفتند.

خاورمیانه پر از قومیت است؛ براساس سیاست «تفرقهبنداز و حکومت کن» 100 هزار نیروی انگلیسی چند قرن، هند را با جمعیت 350 میلیون نفری اداره کردند. به این شکل که اقلیتی را بر اکثریت حاکم کردند جنگی را بین آنها پدیدآوردند و خودشان در جایگاه داوری نشستند. به نظر می رسد که در کشور ما هم یک مقدمه چینی در این راستا در حال شکلگیری است. پس باید حواس مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران جمع باشد؛ چون اگر گسل هایقومی-اجتماعی-نژادی-مذهبی فعال شود خیلی خطرناک خواهد بود.

عضو شورای مرکزی جبهه پایداری

27214

سوریه اجتماعی مسئولان اوضاع خیابانی جمهوری نیروی ایجاد جامعه سپنتا بلندگوها یکباره حاشیه مسئله موارد