برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهوری آمریکا در سفر به ژاپن که نشانه اتحاد ۲ کشور علیه کره شمالی است، از ادای احترام مرسوم در برابر امپراطوری ژاپن خودداری کرد تا افکار عمومی آمریکا را به نفع خود تلطیف کند.

مازندمجلس:  استریت تایمز گزارش داد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در دومین روز از سفر خود به ژاپن با «آکی‌هیتو» امپراطوری این کشور دیدار کرد.
 با توجه به اینکه سفر ترامپ جنبه رسمی دارد، این دیدار که در آن همسران طرفین نیز حضور داشتند، بیش از ۳۰ دقیقه طول نکشید.
اما نکته قابل تامل در جریان این ملاقات، نحوه برخورد ترامپ با امپراطوری ژاپن بود.
ظاهرا وی تنها به دست دادن و سر تکان دادن با آکی‌هیتو اکتفا کرده و از خم شدن در برابر وی اجتناب کرده تا به این ترتیب مانع از اعتراضاتی شود که در جریان دیدار «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا با امپراطور ژاپن رقم خورد.
گفتنی است خم شدن اوباما حین ادای احترام به امپراطوری ژاپن، اعتراضاتی را در داخل آمریکا رقم زد.
به گزارش مهر، ژاپن و آمریکا علیرغم روابط نظامی- سیاسی محکمی که دارند، تاریخ نه چندان دوستانه ای را پشت سر گذاشته‌اند. حمله امپراطوری ژاپن به پایگاه دریایی «پرل هاربر» که مقدمه ورود آمریکا به جنگ جهانی دوم شد و بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی را رقم زد، از فصل‌های قابل تامل این تاریخ پر فراز و نشیب است.
این در حالی است که ترامپ نیز تور آسیایی ۱۲ روزه خود را که اولین مقصد آن ژاپن بود، با سفر به ایالت هاوایی و بازدید از بنای یادبود پرل هاربر آغاز کرد.
جالب آنکه ترامپ به نشانه اتحاد واشنگتن- توکیو در برابر آنچه که تهدید کره شمالی خوانده می‌شود به ژاپن سفر کرده است.
ترامپ امپراطوری آمریکا گزارش هاربر دیدار اوباما تاریخ اعتراضاتی آکی‌هیتو جمهوری جریان برابر