برگزیده ها
جزییات ساخت سریال‌های نوجوانانه/ ۸ اثر در دست تولید است

مازندمجلس: مسعود صباح مشاور رییس سیمافیلم از طرح ها و فیلمنامه های مختلف این مرکز درباره نوجوانان سخن گفت.

مازندمجلس: به گزارش هنرنیوز ، مسعود صباح مشاور رییس مرکز سیمافیلم در گفتگویی درباره پروژه هایی که برای نوجوان در این مرکز ساخته می شود گفت: با توجه به اهمیت تولید آثار نمایشی ویژه گروه سنی نوجوان و دستور و حمایت خاص رییس رسانه ملی و معاون سیما از این تولیدات، از ابتدای سال جاری این وظیفه به مرکز سیما فیلم محول شد.

وی ادامه داد: حسین کرمی رییس مرکز سیمافیلم نیز مسئولیت این بخش را به من سپرد که حاصل این ماموریت تازه، مجموعه هایی است که اکنون در مراحل مختلف نگارش و پیش تولید وجود دارد.

صباح اظهار کرد: از جمله این مجموعه ها پیش تولید سریال «حکایت های کمال» در ٣١ قسمت به تهیه کنندگی علی اشکان و کارگردانی قدرت الله صلح میرزایی با محوریت نوجوان قهرمانی به نام کمال است که با رفتار و ماجراهایش، سرزندگی و نشاط را در محله ای قدیمی، رقم می زند.

وی ادامه داد: همچنین سریال «خانواده دکتر ماهان» به تهیه کنندگی بهروز خوش رزم و کارگردانی راما قویدل در ٢١ قسمت با محوریت نوجوانان و محیط زیست و مهاجرت معکوس و «سامو بندری» به نویسندگی اصغر عبدالهی و کارگردانی ابراهیم فروزش و تهیه کنندگی علیرضا سبط احمدی در ٣٥ قسمت از دیگر آثار ما هستند که «سامو بندری» از آذرماه و در یکی از بنادر جنوبی کشور کلید می خورد و قهرمان اصلی قصه نوجوانی بندری به نام سام (سامو) است.

مشاور رییس مرکز سیمافیلم به تولید یک سریال ایلیاتی اشاره و عنوان کرد: «تک سواران» درباره ماجراهای نوجوانی ایلیاتی در دشت مهران و حماسه سازی وی و دیگر نوجوانان ایل در مقابله با دشمن بعثی است که به نویسندگی نوشین پیرحیاتی و کارگردانی بابک محمدی و تهیه کنندگی افشین صادقی در ٢٦ قسمت ساخته می شود که با اتمام نگارش از آذرماه امسال آماده تولید خواهد شد.

وی از ساخت سریال هایی درباره نیکوکاری و آسیب های اجتماعی یاد کرد و گفت: «پیش پرداخت» به نویسندگی فلورا سام و تهیه کنندگی مجید اوجی در ٣٠ قسمت و با محوریت نیکوکاری و انتقال نیکی توسط گروهی از نوجوانان همسن و سال یک محله و «شب مهتاب» به نویسندگی و کارگردانی احمد کاوری و تهیه کنندگی نعمت چگینی در ٣٠ قسمت با محوریت آسیب های اجتماعی و خانوادگی ناشی از تأثیرات سبک زندگی نامتعارف و نتایج منفی آن بر نوجوانان و تأثیر فرهنگ دینی و ملی در نشاط بخشی به زندگی نوجوانان در حال نگارش است. این مجموعه بعد از نگارش از اواخر پاییز آماده تولید می شود.

صباح اضافه کرد: «بچه های لب خط» نیز به نویسندگی آرش قادری در ٣٠ قسمت با محوریت رفاقت و همدلی نوجوانانی در حاشیه شهر به نقش آنها در مقابله با مشکلات و مصایب اجتماعی می پردازد.

وی به ساخت یک سریال با فضای روستا در زمان انقلاب اشاره و عنوان کرد: «سپیدرود» در ٢٦ قسمت به نویسندگی فرهاد پورسعیدی، کارگردانی پرویز شیخ طادی و تهیه کنندگی اسدالله اعلایی به حضور نوجوانی در یکی از روستاهای شمال و تلاش و نقش او و خانواده اش در مبارزه با رژیم ستمشاهی می پردازد. این سریال از زمستان امسال وارد مرحله تولید شده و برای پخش در دهه فجر سال ٩٧ آماده می شود.

صباح در پایان تاکید کرد: البته سفارش های دیگری نیز برای نگارش مطرح شده است که به مرور آماده خواهند شد. مهمترین استراتژی گروه در این پروژه ها توجه ویژه به همه اقوام و نوجوانان چهار گوشه ایران و نقش مؤثر نوجوانان در زندگی اجتماعی و حضورشان در عرصه های انقلاب و دفاع مقدس و نیز عنایت به موضوعات مربوط به پسران و دختران به شکلی برابر است. توجه به دنیای خلاقانه، هیجانی، فانتزی، شادابی، سرزندگی و نخبگی این گروه سنی از دیگر موارد قابل اشاره است که امیدواریم به خوبی در آثار جلوه پیدا کند.

مهر
تولید نوجوانان کنندگی سریال کارگردانی نویسندگی نگارش محوریت سیمافیلم آماده اجتماعی بندری نوجوانی اشاره مجموعه مشاور زندگی نوجوان درباره امسال پردازد نیکوکاری انقلاب مقابله خانواده ساخته پروژه ادامه سرزندگی ایلیاتی آذرماه عنوان