برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- نخستین نشست از مجموعه کارگاه های آموزشی طرح توانمندسازی فرهنگی دانشجویان در سال تحصیلی جدید، با موضوع «مهارت خودآگاهی» برگزار شد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،در کارگاه آموزشی بحث «خودآگاهی» به عنوان یکی از مهارت های دهگانه‌ی زندگی با حضور استاد موسوی، مشاور و کارشناس حوزه روانشناسی مورد بحث و گفتگو قرار گرفت.

موسوی، کارشناس حوزه روانشناسی با بیان این نکته که همه افراد برخوردار از نقاط ضعف و قوت در حوزه های مختلف اخلاقی، رفتاری و... هستند، مهمترین عامل در شناخت و تقویت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف را رسیدن به خوداگاهی عنوان کرد.

وی در خصوص راه های کسب مهارت خود آگاهی گفت: اولین گام پذیرش خود حقیقی و واقعیت هایی است که دررابطه با آن وجود دارد؛ این امر تمامی داشته های ظاهری و باطنی فرد را شامل می شود و در واقع فرد با پذیرفتن خود، انگیزه و اراده لازم برای حرکت به سوی خود ایده آل یا آرمانی را پیدا می کند.

موسوی افزود: در گام بعد فرد بایستی ضمن پذیرش نقاط ضعف خود، از خود پندارهای منفی و اصطلاحا نشخوارهای فکری پرهیز کند، زیرا این افکار نه تنها اعتماد به نفس و عزت نفس او رابه شدت کاهش می دهد بلکه توانمندی ها و قابلیت های فردی او را نیز در پیش نگاهش کمرنگ می سازد و او را از ادامه مسیر خودشناسی باز می دارد.

این کارشناس حوزه روانشناسی همچنین به ویژگی های افراد خودآگاه اشاره کرد و گفت: فردی که به مهارت خودشناسی رسیده ضمن افتخار به موفقیت های خود، در پی اصلاح شکست هایش است و با جرأت مسئولیت اعمال و رفتار خود را می پذیرد. همچنین به سبب وجود احساس خود ارزشمندی در این افراد، حس احترام و تکریم انان نسبت به دیگران نیز بیشتر بوده و در واقع احترام به دیگران را احترام به خود تلقی می کنند.

 

مهارت افراد احترام کارشناس روانشناسی موسوی خودآگاهی دیگران همچنین خودشناسی عنوان پذیرش