برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- سخنگوی وزارت بهداشت گفت: یکی از علل آلودگی هوا زیاد بودن تعداد خودروها نسبت به جمعیت است.

مازندمجلس:

به گزارش خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان،ایرج حریرچی روز دوشنبه در نشست خبری گفت: ۱۰ سال از ورود ریزگر‌ها به تهران می‌گذرد و آنچه خطرناک است ذرات با قطر کمتر از ۲.۵ میکرون است، البته مونوکسید کربن، سرب و مشتقات بنزین در بیشتر استان‌ها کنترل شده است. بخشی از آلودگی هوا به علت بالاتر بودن آمار خودرو نسبت به جمعیت است.

وی گفت: هر سال از آبان درگیر پدیده آلودگی هوا هستیم و این آلودگی از مهمترین عوامل خطر در جهان محسوب می‌شود.

حریرچی افزود: در کنترل آلودگی هوا بخشی از وظایف شامل سیاست گذاری ها، توسعه صنعتی، کشاورزی، جنگل‌ها و مراتع بر عهده دولت است و بخشی از آن نیز وظیفه مردم است که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند.

وی گفت: در شهر‌های بزرگ تعداد خودرو‌ها و موتور سیکلت‌ها بیش از استاندارد جهانی است و به تبع آن مصرف سوخت ما و آلودگی ناشی از آن بیش از دیگر کشورهاست.

حریرچی افزود: حل آلودگی هوا عزم جدی می‌خواهد و تمام صنایع بزرگ باید پیوست سلامت داشته باشند؛ اما تا وقتی آمار تولید خودرو‌ها بنا به تقاضا، بالاست و قیمت سوخت و پارکینگ ارزان است نمی‌شود کار خاصی کرد.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: بیشتر کشور‌های اروپایی ۸ درصد درآمدشان در بیمارستان‌ها از محل پارکینگ است؛ اما در کشور ما همچنان آمار خودرو نسبت به جمعیت بالاست.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: بر اساس آمار، هر ایرانی در سال ۹۴، ۴.۶۸ بار مراجعه به مراکز درمانی سرپایی داشته است.

حریرچی افزود: شاخص مراجعه به مراکز درمانی در کشور‌های پیشرفته بین ۲.۲ تا ۲.۷ است بنابراین این شاخص در کشور ما حتی از برخی کشور‌های پیشرفته نیز بیشتر است.

وی گفت: از ۴.۶۸ بار مراجعه هر ایرانی ۲.۲۵ بار مراجعه به پزشک عمومی و ۱.۶۸ بار مراجعه به پزشک متخصص بوده است.

حریرچی افزود: از ۴.۶۸ بار مراجعه ۲.۶۶ بار مراجعه به مطب و ۲.۲۲ بار مراجعه به مراکز عمومی بوده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: اگر کل مراجعات سرپایی را در نظر بگیریم هر ایرانی در سال قبل، ۹ بار مراجعه به مراکز درمانی داشته است که به صورت درمانی ۹.۱۶ درصد مربوط به شهرنشین‌ها و ۸.۳۵ درصد مربوط به روستاییان است.

وی بالاترین بار مراجعه را مربوط به گروه سنی بالای ۶۵ سال دانست.

این خبر به روز می شود....

مراجعه آلودگی حریرچی درمانی مراکز افزود ایرانی سخنگوی وزارت خودرو بهداشت جمعیت مربوط عمومی کشور‌های بیشتر پیشرفته سرپایی خودرو‌ها کنترل بالاست پارکینگ