برگزیده ها

مازندمجلس: نماینده اصولگرای تهران در مجلس از تهیه اساسنامه و تشکیل حزب «رهروان ولایت» برای فعالیت سیاسی در آستانه انتخابات مجلس یازدهم و ریاست‌جمهوری سیزدهم خبر داد.

مازندمجلس: بهروز نعمتی با اشاره به برگزاری نشست روز گذشته تعدادی از چهره‌های سیاسی اصولگرای میانه‌رو برای تاسیس حزب «رهروان ولایت» اعلام کرد: روز گذشته در جلسه‌ای به همراه چند نفر از دوستان برای فراهم کردن مقدمات تشکیل حزب «رهروان» تشکیل جلسه دادیم. هم‌اکنون اساسنامه اولیه فعالیت حزبی‌مان را تهیه کردیم و امیدواریم بتوانیم به‌زودی اعلام موجودیت کنیم.
نماینده اصولگرای تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به سوالی درباره این‌که چه کسانی در این حزب مشارکت خواهند داشت، توضیحی نداد و در عین حال در پاسخ به این سوال که آیا کاظم جلالی دیگر نماینده اصولگرای تهران در مجلس نیز در این جمع حضور دارد، گفت: آقای جلالی رییس بنده است و هرجا ایشان باشند، من هم هستم.
وی درباره حضور یا مشورت با رییس مجلس نیز گفت: صحبت‌هایی با آقای لاریجانی نیز انجام شده اما هنوز پاسخ قطعی دریافت نکردیم.
نعمتی همچنین درباره حضور اصولگرایان میانه‌روی خارج از مجلس گفت: دوستانی از داخل و خارج از مجلس با ما همراه هستند.
نگاهی به سابقه «رهروان ولایت» و تلاش چندباره برای تشکیل حزب
به گزارش ایلنا، فراکسیون «رهروان ولایت» به‌عنوان فراکسیون اکثریت مجلس نهم درحالی به ریاست کاظم جلالی فعالیت می‌کرد که علی لاریجانی رییس مجلس، محمدرضا باهنر و حجت‌الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد نواب رییس مجلس در دوره نهم و بسیاری دیگر از چهره‌های موثر در این دوره در این حزب عضویت داشتند.
فراکسیون «رهروان ولایت» مجلس نهم در قیاس با فراکسیون «اصولگرایان» به ریاست غلامعلی حدادعادل و عضویت نمایندگان عضو پایداری، در عمده مسائل با رویکردی اعتدالی‌تر پیش می‌رفت و در مقاطعی چند اصلاح‌طلب انگشت‌شمار مجلس نهم نیز با این فراکسیون همکاری‌هایی داشتند. این در حالی بود که برخی اصلاح‌طلبان مجلس نهم هرگز به عضویت در این فراکسیون سیاسی در مجلس نهم درنیامده و از شرکت در جلسات آن خودداری کردند.
بهروز نعمتی و دیگر اعضای فراکسیون «رهروان ولایت»‌ مجلس نهم در آستانه انتخابات مجلس دهم نیز چندین مرتبه برای تشکیل حزب «رهروان ولایت» دورخیز کردند اما درنهایت علی لاریجانی خود و اکثر چهره‌های نزدیک به خود را در ائتلاف با جریان اصلاحات و اعتدال، و از طریق «لیست امید» راهی مجلس دهم کرد و موفق به فعالیت مستقل نشد؛ بماند که این جریان سیاسی پس از ورود به مجلس، با خروج ناگهانی از این ائتلاف سیاسی، نسبت به تشکیل فراکسیونی مستقل از فراکسیون امید، و با عنوان فراکسیون «مستقلین ولایی» دست زده و هم‌اکنون نیز این فراکسیون به ریاست کاظم جلالی و با حضور چهره‌هایی میانه‌رو همچون غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده رشت و بهروز نعمتی در مجلس فعالیت می‌کند.
فراکسیون رهروان ولایت نعمتی فعالیت تشکیل سیاسی جلالی درباره لاریجانی عضویت ریاست اصولگرایان نماینده بهروز اصولگرای چهره‌های داشتند اعلام غلامعلی ائتلاف مستقل جریان گذشته اساسنامه تهران انتخابات میانه‌رو هم‌اکنون همراه گزارش