برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مدیرعامل سازمان آتش نشانی گفت: در حال حاضر حدود ۱۰۰ نفر از آتش نشانان در مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران و خسروی و شهر‌های نجف و کربلا حضور دارند و ۲۰ دستگاه خودروی سبک و سنگین برای مقابله با هر نوع حادثه احتمالی در مرز‌ها مستقر شده است.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، سعید شریف زاده اظهار کرد: پس از برگزاری جلسه هماهنگی اربعین در شهرداری تهران مقرر شد تا سازمان آتش نشانی مسئولیت ایمنی گروه‌هایی که از طرف شهرداری به مرز‌ها و کشور عراق اعزام می‌شوند را بر عهده بگیرد.

وی گفت: سازمان آتش نشانی بنا بر وظیفه خود پیش از اعزام پرسنل شهرداری به محور‌های مرزی و خاک عراق آموزش‌های لازم در خصوص رعایت اصول ایمنی اولیه و نحوه برخورد با حوادث احتمالی را به این گروه ارائه داد و در حال حاضر نیز ماموران ما به طور روزانه از تمامی موکب‌های شهرداری بازدید به عمل می‌آورند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به تعداد آتش نشانان اعزامی به مرز‌ها و کشورعراق طی روز‌های گذشته گفت: در تاریخ ۲۹ مهرماه همزمان با اعزام اولین گروه از پرسنل شهرداری ۱۵ نفر از آتش نشانان در کشور عراق مستقر شدند که از این تعداد ۹ نفر در کربلا و ۶ نفر در شهر نجف حضور دارند.

شریف زاده تاکید کرد: همچنین، ۱۷ نفر از آتش نشانان همراه با گروه دوم از پرسنل شهرداری به کشور عراق اعزام شدند که در حال حاضر ۶ نفر از آن‌ها در نجف و ۱۱ نفر در کربلا حضور دارند.

وی به تجهیزات در اختیار آتش نشانان مستقر در شهر‌های نجف و کربلا پرداخت و گفت: از آن جا که تامین امنیت و مقابله با هر نوع حادثه احتمالی بر عهده نیرو‌های آتش نشان شهر‌های نجف و کربلا است، ما امکان ارسال ماشین آلات سنیگن و سبک را نداشتیم. با این وجود با توجه به حوادثی که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد امسال اقلام تجهیزاتی همچون دستگاه‌های تنفسی، لوله و سرلوله‌های آتش نشانی، خاموش کننده‌های پودری و آب و گاز، خاموش کننده‌های بیوورسال، پمپ‌های کف کش، دستگاه AFT و پروژکتور را در اختیار نیرو‌های اعزامی قرار دادیم تا در صورت بروز هر گونه حادثه پیش از رسیدن نیرو‌های آتش نشانی عراق به کنترل حریق کمک کنند.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکنون هیچ گونه حادثه‌ای در مرز‌ها و شهر‌های نجف و کربلا گزارش نشده است.

شریف زاده در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات شهرداری تهران در راستای ایمنی مرز‌ها پرداخت و تصریح کرد: از تاریخ ۸ آبان ماه ۱۶ نفر از نیرو‌های آتش نشانی در مرز مهران حضور پیدا کردند و در حال حاضر ۵ دستگاه خوردو شامل ۳ دستگاه خودروی سبک و ۲ دستگاه خودروی سنگین در این مرز مستقر است.

وی با اشاره به حضور ۸ آتش نشان در مرز شلمچه عنوان کرد: همزمان با حضور این نیرو‌ها ۳ دستگاه خودرو مشتمل بر ۲ دستگاه خودروی سبک و یک دستگاه خودروی سنگین به محل اعزام شده است.

این مقام مسئول تعداد آتش نشانان حاضر در مرز چذابه را ۱۱ نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون یک دستگاه خودروی سنگین، ۳ دستگاه خودروی سبک و یک دستگاه موتور سیکلت برای مقابله با هر گونه حادثه احتمالی در مرز آماده به خدمت هستند.

شریف زاده ادامه داد: در مرز خسروی نیز ۱۰ نفر از نیرو‌های آتش نشان به همراه ۲ دستگاه خودروی سنگین، ۳ دستگاه خودروی سبک و ۲ دستگاه موتور سیکلت اطفایی مستقر شده اند.

وی تعداد نیرو‌های آتش نشان اعزامی را حدود ۱۰۰ نفر اعلام کرد و یادآور شد: با وجود حضور نیرو‌ها و آمادگی آن‌ها برای ارائه هر گونه خدمات داوطلبانه، تاکنون گزارشی از بروز حادثه ارسال نشده و وضعیت ایمنی مناسب ارزیابی می‌شود. 

 

دستگاه شهرداری خودروی نشانی اعزام ایمنی کربلا نیرو‌های نشانان تهران سنگین تعداد شهر‌های حادثه مستقر مرز‌ها اعزامی احتمالی خدمات پرسنل ارسال کننده‌های خاموش نیرو‌ها سیکلت موتور اعلام تاکنون تاریخ مدیرعامل اشاره ارائه گزارش محور‌های گذشته همزمان اختیار پرداخت آن‌ها همراه دارند مقابله