برگزیده ها

مازندمجلس: حزب «الجمهوری» تونس امروز کناره‌گیری دولت وحدت ملی و پذیرش استعفای «إیاد الدهمانی» سخنگوی دولت از این حزب را اعلام کرد.

مازندمجلس: «عصام الشابی» دبیرکل حزب «الجمهوری» امروز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در تونس اعلام کرد که حزبش از دولت وحدت ملی کناره‌گیری کرده و استعفای «إیاد الدهمانی» سخنگوی دولت از این حزب را پذیرفته است.
الشابی همچنین از اینکه الدهمانی تسلیم دیکته‌های اعضای حزب نداء تونس (دارای 56 نماینده پارلمانی) شده تا منصب دولتی خود را حفظ نماید، ابراز تأسف کرد.
دبیرکل حزب الجمهوری همچنین اظهار داشت که کمیته مرکزی این حزب به دلیل غیر ممکن بودن انجام فعالیت‌ها در داخل دولت در نتیجه سلطه حزب نداء تونس و النهضه بر دولت، تصمیم گرفت از دولت خارج شود.
طبق گزارش خبرگزاری آناتولی، الشابی افزود که حزب وی با استناد به «سند قرطاج» جهت کمک به نجات کشور در دولت مشارکت کرده بود اما به این نتیجه رسید که این دولت ، دولت حزب نداء تونس به رهبری حافظ قاید السبسی شرکت کرده است.  
سند قرطاج یک نقشه راه سیاسی است که به امضای 9 حزب و 3 سازمان تونسی رسیده و شامل طرح‌های کلی درباره سیاست اقتصادی و اجتماعی و اولویت‌های روند سیاسی در کشور است.
الشابی الجمهوری قرطاج نتیجه سیاسی همچنین الدهمانی دولتی دبیرکل کناره‌گیری گزارش