برگزیده ها
صدور3هزار میلیارد ریال ضمانت وبیمه نامه معدنی در دولت یازدهم

مازندمجلس: تهران- ایرنا- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در دولت یازدهم 254 ضمانت نامه و بیمه نامه معدنی به ارزش سه هزار میلیارد ریال صادر شد.

مازندمجلس: به گزارش پیام رسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، «مهدی کرباسیان» در آیین امضای تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرح‌های معدنی صندوق بیمه فعالیت های معدنی و بانک صنعت و معدن ادامه داد: صندوق بیمه فعالیت های معدنی قبل از دولت یازدهم در فهرست واگذاری قرار گرفت که با آغاز به کار دولت تدبیر و امید از این برنامه خارج و به کار خود ادامه داد.
وی افزود: در ابتدا دولت یازدهم، سرمایه اولیه این صندوق 100 میلیارد ریال بود که با افزایش 10 برابری در چهار سال، سرمایه آن به 1100 میلیارد ریال رسید.
کرباسیان اعلام کرد: این صندوق تا سقف چهار هزار میلیارد ریال در قالب وام و ضمانتنامه به معدنکاران تسهیلات اختصاص داده است.
رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو) یادآوری کرد: با پذیرش پروانه بهره برداری در صندوق به عنوان ضمانت، فعالان کوچک و متوسط می توانند از بانک ها تسهیلات دریافت کنند.
کرباسیان از تشکیل دفترهای استانی صندوق بیمه معدن خبر داد و افزود: صندوق با بانک ملت و بورس همکاری گسترده ای را آغاز کرده است و امیدواریم 1.5 میلیارد دلاری که مجلس برای حمایت از اشتغال روستایی و مناطق محروم تصویب کرده است در آیین نامه صندوق لحاظ شود تا این مبلغ از این طریق اختصاص یابد.
وی گفت: می خواهیم محدوده هایی را که ریسک آنها به حداقل رسیده است واگذار کنیم و در این زمینه آگهی مناقصه جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی برای 15 پهنه معدنی و پنج محدوده امیدبخش مس، طلا و سنگ آهن در 2 هفته آتی اعلام می شود.
کرباسیان افزود: تا پایان آذرماه نقشه توان معدنی در مقیاس یکصد هزارم آماده می شود و می توانیم طرح های معدنی را در عرصه بین المللی عرضه کنیم.
به گزارش ایرنا، صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی از فعالان معدنی کوچک و متوسط حمایت می کند.
این صندوق مسئول صدور بیمه است و با توجه به اعتباری که برای متقاضیان تسهیلات با صدور بیمه نامه ایجاد می‌کند بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات راحت‌تر عمل می‌کنند.
با اینکه اعتبار این صندوق از ۱0۰ میلیارد ریال به ۱۱0۰ میلیارد ریال در دولت یازدهم افزایش یافته است اما هنوز بسیاری از فعالان این صنعت، آن را ناکافی می دانند.
هفته گذشته رییس خانه معدن ایران درباره حمایت صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی گفت: این مبلغ همه معادن کشور را پوشش نمی دهد و باید سرمایه آن به 10 ‌هزار میلیارد ریال برسد.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت دیروز اعلام کرد: قرار است صندوق بیمه معدن با بانک صنعت و معدن تفاهم کند تا سرمایه خود را سه تا چهار برابر کند.
امروز (دوشنبه) تفاهمنامه همکاری تامین مالی طرح های معدنی بین صندوق بیمه فعالیت های معدنی و بانک صنعت و معدن به منظور حمایت از معدنکاران با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس هیات عامل ایمیدرو و مدیرعامل بانک صنعت و معدن در وزارت صنعت، معدن و تجارت به امضا رسید.

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
@IRNAeco
اقتصام*9123*1961* تنظیم: زهره دریغ گفتار* انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

معدن

دولت96

ايميدرو

معدن معدنی صندوق میلیارد سرمایه یازدهم تسهیلات کرباسیان حمایت تجارت فعالان افزود فعالیت اعلام همکاری محدوده وزارت متوسط ایرنا سرمایه‌گذاری ضمانت اقتصادی فعالیت‌های تفاهمنامه ایمیدرو افزایش واگذاری تامین گزارش معدنکاران معادن اختصاص ادامه