برگزیده ها
هیچ انتقال آبی به‌تنهایی مساله منطقه نیازمند را حل نمی‌کند/ به تعهدات رییس‌جمهوری در حوزه انتقال آب پایبندیم

مازندمجلس: وزیر نیرو گفت: به‌طور حتم تصمیم و تعهد دولت و رییس‌جمهوری در زمینه انتقال آب را رعایت خواهیم کرد و به آن پایبندیم.

مازندمجلس: وزیر نیرو گفت: به‌طور حتم تصمیم و تعهد دولت و رییس‌جمهوری در زمینه انتقال آب را رعایت خواهیم کرد و به آن پایبندیم.

به گزارش ایلنا، رضا اردکانیان با اشاره به موضوع انتقال آب توضیح داد: هیچ انتقال آبی به‌تنهایی مساله منطقه نیازمند به آب را حل نمی‌کند و هیچ انتقال نکردنی نیز به‌تنهایی مساله بالادست را حل نمی کند لذا همه مسایل را باید با هم ببینیم.

وی با بیان اینکه براساس بند توسعه راهبردی منابع آب انتقال آب بین حوضه‌ای باید با رعایت منافع ذی‌نفعان باشد، اظهار کرد: ابتدا هم ذی‌نفعان را درست تعریف می‌کنیم و در ادامه با توجه به شرایط دسترسی به منابع آب سعی می‌کنیم همه ملاحظاتی که در مصوبه هیات‌وزیران سال ۸۳ در نظر گرفته شده را رعایت کنیم. گزارشی از تامین حق آبه‌های تالاب‌های بامدژ، شادگان و هور العظیم دریافت شده که در مرحله بررسی است و امیدوارم نتیجه به گونه‌ای باشد که انتظار همه مردم تامین شود.

وی ادامه داد: در یک همکاری نزدیک با سازمان محیط زیست به نتیجه حق‌آبه تالاب‌ها مطابق ضوابطی که این سازمان داشته است می‌رسیم.

اردکانیان با اشاره به بالا بودن تعرفه قبض برق خوزستان و تامین نشدن حق‌آبه فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری گفت: این دو مساله تا ۲ هفته دیگر در وزارت نیرو مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و نتیجه آن به مجمع نمایندگان استان خوزستان ارائه می‌شود.

وی اضافه کرد: کارگروهی به‌منظور ارایه تصویر واقعی از مسایل و مشکلات استان نه فقط در حوضه منابع آبی بلکه سایر منابع زیست محیطی تعریف می‌شود تا پس از تدوین آن تصویر واقعی از مشکلات، ریشه و علل آنها مشخص و شناسایی شود و همچنین برای پیگیری آنها تقسیم کار صورت گیرد.

وزیر نیرو بیان کرد: با استفاده از ظرفیت‌های دولت، مجلس، سایر دستگاه‌ها، دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد باید دست به دست هم دهیم تا مانند سایر عرصه‌ها، پرآبی و بودن آب را عاملی برای آبادانی بدانیم و کمبود آن را عاملی برای همکاری و همدلی بدانیم.

وی گفت: خوزستان جایگاه مهمی در سرزمین ما دارد و هنگامی که با کمک یکدیگر مسایل خوزستان را حل کنیم مانند این است که مسایل همه جا را حل کرده‌ایم.

اردکانیان افزود: مسایل خوزستان در بخش وزارت‌نیرو را با پشتیبانی نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، همکاری دستگاه‌های اجرایی و با استفاده از ظرفیت های استان طراحی و دنبال می کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در بخش مصرف آب مشکلات عدیده‌ای وجود دارد، تصریح کرد: مسایلی چون استفاده نکردن از پساب‌ها، کاهش تلفات، افزایش بهره وری و راندمان را باید مورد توجه قرار داد.

انتقال خوزستان مسایل اردکانیان منابع مساله همکاری استان رعایت استفاده نتیجه مشکلات تامین به‌تنهایی حق‌آبه واقعی بدانیم عاملی مانند تصویر نمایندگان می‌کنیم رییس‌جمهوری نمی‌کند نیازمند منطقه پایبندیم اشاره ادامه تعریف ذی‌نفعان اینکه بررسی