برگزیده ها

مازندمجلس: وزیر خارجه سعودی تاکید کرد، نخست وزیر مستعفی لبنان می‌تواند هر لحظه که بخواهد عربستان را ترک کند. وی در اظهاراتی فرافکنانه مدعی شد، حزب‌الله لبنان او را وادار به استعفا کرد!

مازندمجلس:
 عادل الجبیر،‌ وزیر خارجه سعودی در گفت‌وگو با شبکه سی ان ان، درباره استعفای سعد حریری،‌ نخست وزیر لبنان در اظهاراتی بی‌پایه و اساس ادعا کرد، کاملا روشن بود که حزب الله لبنان او را در هر اقدامی ناکام می‌گذاشت و "زدوبندهای ایران" نظام سیاسی لبنان را ناتوان کرده بود. مساله وجود دولتی است که بتواند به صورت مستقل کار کند اما در لبنان این حزب‌الله بود که تصمیم می‌گرفت و این‌ها باعث شد حریری بگوید دیگر بس است! من این گونه کار نخواهم کرد. ما نیز از این تصمیم حریری به طور کامل حمایت می‌کنیم.
وزیر خارجه عربستان مدعی شد، حزب الله با کارها و "گرفتن افسار امور سیاسی به دست خود و تهدید رهبران سیاسی" حریری را وادار به استعفا کرد.
الجبیر گفت: متهم کردن عربستان به اینکه حریری را مجبور کرده استعفا کند برای ما اهمیتی ندارد.
وی افزود: نخست وزیر حریری می‌تواند هر لحظه که بخواهد عربستان را ترک کند.
حریری روز شنبه در اقدامی غیرمنتظره در حالی که به ریاض فراخوانده شده بود، استعفایش را از ریاض اعلام کرد و در سخنرانی خود ایران و حزب‌الله لبنان را به باد انتقاد گرفت و مدعی شد، توطئه‌هایی برای ترورش وجود دارد.
وزیر خارجه سعودی همچنین در حساب توییتر خود درباره حمله موشکی اخیر انصارالله به فرودگاه ملک خالد ریاض نوشت، عربستان هرگز اجازه نخواهد داد امنیتش مورد هدف قرار بگیرد. ما حق پاسخگویی به ایران را برای خود محفوظ می‌دانیم.
وی مدعی شد، مداخله‌های ایران امنیت کشورهای هم‌جوار و امنیت جهانی را تهدید می‌کند.
ائتلاف متجاوز سعودی صبح روز دوشنبه در بیانیه‌ای بسته شدن تمامی گذرگاه‌های دریایی، زمینی و هوایی یمن را به بهانه ممانعت از انتقال سلاح به انصارالله یمن مسدود کرد.
این تدابیر در پی شلیک موشک بالستیک انصارالله یمن به نزدیکی فرودگاه بین‌المللی ملک خالد بود.
حریری لبنان عربستان الجبیر انصارالله سیاسی سعودی حزب‌الله خارجه استعفا امنیت فرودگاه اقدامی استعفای درباره تصمیم تهدید