برگزیده ها
تحکیم همکاری سازمان ملل و ایران در آینده/ ایرانی‌ها خاطرات خوبی را برای من رقم زدند

مازندمجلس: هماهنگ‌کننده سازمان ملل در تهران تاکید کرد:‌ حضور در ایران یکی از بهترین تجربه‌های من خواهد بود چراکه ایران و ایرانی‌ها تجربیات و خاطرات خوبی را برای من رقم زدند.

مازندمجلس: هماهنگ‌کننده سازمان ملل در تهران تاکید کرد:‌ حضور در ایران یکی از بهترین تجربه‌های من خواهد بود چراکه ایران و ایرانی‌ها تجربیات و خاطرات خوبی را برای من رقم زدند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، گری لوییس هماهنگ‌کننده سازمان ملل در تهران در مراسم بزرگداشت روز ملل متحد عنوان کرد: مراسم امروز پنجمین مراسمی است که توانستیم در ایران برگزار کنیم و امروز نظر دبیرکل سازمان ملل، آنتونی گوترش را با شما در میان خواهم گذاشت.

وی افزود: در خصوص وضعیت فعلی سازمان ملل، بر اساس تصویب همه کشورها طرح توسعه پایدار مدنظر است و در ایران هم بحث توسعه پایدار مدنظر ما است که به تصویب مجلس هم رسیده است؛ چراکه ایران سرزمین پهناوری است و در چارچوب سازمان ملل اقداماتی در این راستا انجام خواهد شد. از این منظر در بازه زمانی بین ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۱ مباحثی از جمله بهداشت و اقتصاد در این کشور پیگیری خواهد شد.

هماهنگ‌کننده سازمان ملل در تهران گفت: حامیان زیادی در این خصوص پیدا کرده‌ایم و همکاری و آینده ما در تهران بسیار محکم به نظر می‌رسد. برای من افتخار بزرگی است که در مورد دستاوردهای گذشته با یکدیگر صحبت کنیم که البته آن را به زمان دیگری موکول می‌کنم؛ چراکه با بهره‌گیری از گذشته آینده را خواهیم ساخت.

وی یادآور شد: کتابی با عنوان UN Draft که فعالیت و همکاری سازمان ملل از سال ۲۰۱۱ تاکنون را با ایران روایت می‌کند به چاپ رسیده است و امروز رونمایی خواهد شد.

گری اوئیس گفت: چند هفته دیگر دوره پنج ساله من به عنوان هماهنگ‌کننده به پایان می‌رسد و این مسئولیت را به جانشین خود تحویل خواهم داد. حضور در ایران یکی از بهترین تجربه‌های من خواهد بود چراکه ایران و ایرانی‌ها تجربیات و خاطرات خوبی را برای من رقم زدند.

وی تاکید کرد: در این دوران بسیاری از شهرهای ایران را یک به یک بازدید کردم، از کاشان و شیراز و اصفهان گرفته تا آذربایجان غربی که به دنبال بهبود وضعیت دریاچه ارومیه بودیم و نهایتا باید بگویم که ایران سرزمینی بسیار پهناور با ظرفیت‌های بسیار بالایی است که می‌تواند حرفهای زیادی برای گفتن در سطح بین‌المللی داشته باشد.

چراکه تهران هماهنگ‌کننده عنوان بسیار مراسم آینده همکاری ایرانی‌ها خاطرات امروز رسیده پایدار مدنظر گذشته توسعه می‌رسد زیادی تجربیات بهترین تاکید تجربه‌های لوییس وضعیت خواهم تصویب