برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > مجلس - ایلنا نوشت: نماینده اصولگرای مجلس گفت: در سیاست اعتدال وجود ندارد، روحانی استاد جنگ روانی و استفاده کردن از فرصت‌ها است، نمی‌دانم تاچه اندازه روی مواضع فعلی ایستاده است.

مازندمجلس:محمد جواد ابطحی، درباره اینکه برخی می‌گویند روحانی قدری به سمت اصولگرایان چرخش داشته است، گفت: او خیلی زیاد به سمت اصولگرایان چرخش داشته و امیدوارم چرخش اصولگرایانه روحانی مبارک باشد، البته مطمئن نیستم چون آقای روحانی استاد جنگ روانی و استفاده کردن از فرصت‌ها است. نمی‌دانم تاچه اندازه روی مواضع فعلی ایستاده است.

وی ادامه داد: از مواضع رییس‌جمهور استقبال کردیم، چرا که معتقدیم پیام مقاومت و ایستادگی و تهدید در مقابل تهدید جواب می‌دهد؛ آنها هم امتحال کردند و دیدند با لطافت و نرمش جواب نداد و جمله‌ای که روحانی در جلسه رای اعتماد وزرای علوم و نیرو گفت مبنی بر اینکه «مگر کره شمالی دیوانه است که با امریکا مذاکره کند» خیلی نکته حائز اهمیتی است، بنابراین معتقدم باید از روحانی حمایت کرد. انتقادهایی هم که قبلا به دولت داشتیم در جهت حمایت بود و نمی‌خواستیم به جهنم حواله شویم.
وی درباره اینکه آیا در زمان جلسه رای اعتماد ظریف که صحبت‌های تندی را بیان کردید هم معتقد بودید که از دولت حمایت می‌کنید، اظهار داشت: بله، می‌خواستم بگویم راه کج است و آزموده را آزمودن خطا است و توجیه نکنید و بگویید ما اشتباه کردیم.
ابطحی در زمینه اینکه آیا معتقدید مواضع اخیر رییس‌جمهور به این معنی است که اشتباه کرده‌ است، گفت: اگر هم نگوید من اشتباه کردم اما مواضعش با گذشته متفاوت بود.

ابطحی درباره ایجاد محدودیت‌ها برای برخی از چهره‌ها و تاثیر آن بر گفت‌وگوی ملی، اظهار داشت: اگر آقای خاتمی آنچه را در جلسات خصوصی بیان می‌کرد در عموم می‌گفت به ارزشش افزوده می‌شد و قدم رو به جلویی بود. شاید این محدودیت‌ها به صلاح نباشد، چراکه مظلوم‌نمایی کردن هم رای‌آوری دارد،‌ نباید اجازه دهیم طرف مقابل ما در لاک مظلومیت فرو برود.
ابطحی در واکنش به بازگشت ناطق نوری به عرصه فعالیت گفت: ناطق نوری راهش باز است و کسی مانعش نیست اما خودش نمی‌خواهد لذا ایشان به این نتیجه رسیده کار سیاسی هزینه‌بر است. وی با بیان اینکه آقای ناطق نوری نباید انتظار داشته باشد هرچه گفتند بقیه بپذیرند، بیان کرد: او در مقامی قرار دارد که تصورش این است هر صحبتی که کرد بقیه بگویند سمعا و طاعتا اما اینگونه نیست، به همین جهت رویکرد جمنا را پسندیدم که از لایه‌های درون باید تصمیم گرفته شود نه اینکه از بالا دیکته شود.

27215

اینکه روحانی ابطحی اشتباه حمایت درباره مواضع اظهار استاد نباشد محدودیت‌ها نباید اعتماد مقابل خاتمی اصولگرایان رییس‌جمهور کردیم تهدید روانی