برگزیده ها
بزرگداشت موسس کتاب‌فروشی بلادی در هفته کتاب
مازندمجلس: بزرگداشت موسس کتاب‌فروشی بلادی در هفته کتاب مدیرانجمن ناشران و کتابفروشان فارس با اعلام این خبر به خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، گفت: این مراسم به پاس احترام و بزرگداشت زنده‌یاد بلادی که با وجود کهولت سن، تا آخرین روزهای عمر (بیش از 90 سال) نگذاشت در کتابفروشی‌اش بسته بماند برگزار خواهد شد.
 
محمدجواد کاظمی با بیان اینکه، مرحوم بلادی با وجود کسالت، تا چند روز پیش از درگذشت هم در کتابفروشی حضور پیدا می‌کرد و با همان عشق و علاقه همیشگی به کار کتابفروشی مشغول بود، ادامه داد: به پیشنهاد انجمن ناشران و کتابفروشان فارس، امسال برنامه‌های هفته کتاب استان فارس با بازگشایی کتابفروشی بلادی آغاز می‌شود.
 
وی با اشاره به تعطیلی کتابخانه بلادی عنوان کرد: متاسفانه کتابفروشی بلادی که یکی از قدیمی‌ترین کتابفروشی‌های جنوب کشور محسوب می‌شود، از چهل روز پیش با درگذشت مرحوم سید زین العابدین بلادی در سن 91 سالگی ناخواسته بر روی علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی بسته ماند.
 
کاظمی تاکید کرد: انجمن وظیفه خود می‌داند که به پاس یک عمر تلاش فرهنگی مرحوم بلادی نسبت به برگزاری بزرگداشت او اقدام کند، به همین دلیل در هماهنگی به عمل آمده با خانواده آن مرحوم و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس مقرر شد امسال برنامه‌های هفته کتاب استان فارس با بازگشایی کتابفروشی بلادی آغاز شود.
 
وی اضافه کرد: صبح روز شنبه بیستم آبان ماه که مصادف با نخستین روز از هفته کتاب است با حضور مدیران فرهنگی و اصحاب فرهنگ و ادب مراسم بازگشایی کتابفروشی بلادی انجام می‌گیرد.
 
زین العابدین بلادی متولد ۱۳۰۵ شیراز از قدیمی‌ترین کتابفروش‌های شیراز بود که تا آخرین ساعت‌های حیات در این کتابفروشی در خیابان کریم خان زند شیراز به فعالیت می‌پرداخت. او که غیر از کتابفروشی در کار صحافی نیز متبحر بود، در سال ۱۳۲۲ با تاسیس کارگاه صحافی در خیابان لطفعلی خان زند سه راه نمازی کار خویش را آغاز کرد و در دهه ۴۰ خورشیدی با تغییر کارگاه به کتابفروشی و کرایه کتاب، حرفه کتابفروشی را دنبال کرد.
 
مراسم بزرگداشت زنده یاد سید زین العابدین بلادی شنبه 20 آبان ماه همزمان با نخستین روز از هفته کتاب ساعت 16 در تالار حافظ واقع در چهار راه حافظیه برگزار خواهد شد.
بلادی کتابفروشی شیراز مرحوم بزرگداشت برگزار العابدین بازگشایی فرهنگی فرهنگ کارگاه خیابان قدیمی‌ترین نخستین صحافی امسال کتابفروشان ناشران مراسم درگذشت برنامه‌های انجمن استان