برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست >| احزاب و شخصیت‌ها - عصر ایران نوشت: عباس سلیمی‌نمین گفت: اگر آقای یزدی به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان در خصوص مساله عضو شورای شهر یزد سپنتا نیکنام گفته باشد «این ماجرا از نظر ما تمام شده است و هر کسی که اعتراض کند ضد انقلاب است» درست نیست.

مازندمجلس:این فعال سیاسی اصولگرا اظهار داشت: ما در ارتباط با حل و فصل مسائل ریز و درشت جامعه، ساختار داریم که اگر این ساختار موضوع را به نتیجه نرساند، درگیر کردن افکار عمومی معنی دارد. اما قبل از اینکه برخی از مسائل ریز و درشت را از طریق ساختار حل و فصل نکردیم درگیر کردن جامعه نه تنها نتیجه بخش نیست، بلکه یکسری التهابات کاذب را در جامعه به وجود آوردن و جامعه را از مسائل اساسی دور کردن است.
سلیمی نمین افزود: مسئله ای مثل سپنتا نیکنام که اختلافی است بین مجلس و شورای نگهبان، نه اولین اختلاف است نه آخرین اختلاف. همواره این نوع اختلافات دیدگاهی، برداشتی و کارشناسانه به وجود آمده و از طریق ساختار حذف شده است اما به نظر من جوی در رسانه های ما شکل گرفته که تا قبل از حل چنین مسائلی آن را تبدیل به یک نگرانی اجتماعی می کنند که غلط و بد است. چون تحمل جامعه در ارتباط با مسائل خیلی بالا نیست که فکر کنیم می توان جامعه را با هزاران مسئله در گیر کرد. بنابراین مطبوعات و رسانه ها باید اولویت بندی کنند چه موضوعاتی را به سطح جامعه بکشانند و چه موضوعاتی را خیر.
سلیمی نمین توضیح داد: یک شورایی وجود دارد که نظرش را بیان می کند و این نظر قانونی هم خواهد بود حالا اینکه این نظر از طرف مجلس و یا شورای نگهبان باشد تفاوتی ندارد ما امروز مسائل بسیار زیادی داریم که با مشارکت مردم قابل حل و فصل است اما در موضوعی مثل سپنتا نیکنام دخالت مردم کمک کننده نیست.
وی اضافه کرد: اگر آقای یزدی به عنوان یکی از فقهای شورای نگهبان گفته باشد که: "این ماجرا از نظر ما تمام شده است و هر کسی که اعتراض کند ضد انقلاب است" درست نیست. شورای نگهبان نظر خود را بیان می کند، نظام سیاسی ما جایگاه بن بست شکنی دارد. هیچ کدام از این شوراها نمی توانند یک نظر قاطع و کلی بدهند باید کارشناسی شود همیشه اینگونه بوده که اگر در یک موضوعی مجلس بر نظر خودش و شورای نگهبان هم بر نظر خودش پافشاری می کرده مسئله به یک مرحله دیگری از قانون محول می شد.
سلیمی نمین درباره احتمال حمایت روحانی از چهره ای مثل علی لاریجانی در انتخابات ریاست جمهوری 1400 هم گفت: باید دید تا زمان اتمام دولت حسن روحانی اعتبار باقی مانده ایشان چقدر است و آیا حمایت او از یک نفر ضعف و یا نقطه قوت محسوب می شود. هنوز خیلی اتفاقات خواهد افتاد و نمی توان پیش بینی دقیقی انجام داد احتمال ائتلاف بین آقایان وجود دارد اما شما نمی توانید مطمئن باشید این ائتلاف در آینده به نفع خواهد بود یا خیر. اگر دولت آقای روحانی در انتهای این دوره به نقطه نازلی برسد آیا حمایت و پشتیبانی او از یک نفر مثبت خواهد بود؟ اگر آقای روحانی خواسته های اصلاح طلبان را برآورده نکنند اصلاح طلبان حمایت خود را از ایشان قطع می کنند و آقایان این باب را برای خودشان باز گذاشته اند.
27215

جامعه شورای مسائل نگهبان ساختار حمایت روحانی مسئله سلیمی سپنتا احتمال موضوعی موضوع موضوعاتی عمومی طلبان اصلاح آقایان ائتلاف رسانه اختلاف درگیر نتیجه داریم اینکه افکار دخالت نیکنام سیاسی ارتباط