برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- مسئول قرارگاه کربلا سازمان امدادو نجات هلال احمر گفت: تاکنون 25 زائر مجروح و بیمار از عراق به مرز مهران منتقل شده اند.

مازندمجلس:

سعید متانی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان، اظهار داشت: براساس هماهنگی های انجام شده برای اربعین 96، 25 دستگاه آمبولانس امدادی، 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس و نیروهای درمانی و امدادی را به عراق بیاوریم. در حال حاضر 130 پزشک، درمانگر و نیروی امدادی در دو شهر کربلا و نجف داریم.

وی ادامه داد: با هماهنگی مرکز پزشکی هلال احمر تا روز گذشته 15 بیمار و مجروح را از نجف و کربلا به مرز مهران منتقل کردیم. 11 بیمار و مجروح را هم بین درمانگاه و بیمارستان در عراق جا به جا کردیم.

معاون لجستیک سازمان امداد و نجات هلال احمر تاکید کرد: در درمانگاه های عراق آمبولانس مستقر کردیم تا در صورت بروز حادثه بتوانیم مجروحان را در کمترین زمان به مرز مهران منتقل و وارد کشور کنیم.

مسئول قرارگاه کربلا سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: در مسیر پیاده روی اربعین در عمودها خودروهایی را مستقر کردیم. در شهر کوت هم برای احتیاط نیرو و آمبولانس مستقر کردیم.

متانی با اعلام اینکه طرح اربعین هلال احمر در عراق تا روز 24 آبان ادامه دارد، تاکید کرد: پس از پایان ماموریت نیروهای عملیاتی به کشور باز می گردند.

وی با بیان اینکه امکان بروز مشکلات برای زائران وجود دارد، گفت: از زائران که دچار بیماری هستند می خواهیم برای دریافت خدمات به مراکز هلال احمر مراجعه کنند. همچنین زائران در مورد مصرف آب و مواد غذایی باید مراقب باشند تا با رعایت بهداشت دچار بیماری نشوند.

 

 

کردیم کربلا آمبولانس امدادی مستقر مجروح اربعین زائران بیمار مهران تاکید بیماری امداد اینکه نیروهای هماهنگی متانی دستگاه ادامه منتقل درمانگاه