برگزیده ها
استانداردهای وزارت کشور برای معرفی استانداران شفاف است

مازندمجلس: وزارت کشور در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: وزارت کشور برای معرفی استانداران پیشنهادی خود به دولت شاخص‌های روشنی دارد.

مازندمجلس: وزارت کشور در اطلاعیه‌ای تاکید کرد: وزارت کشور برای معرفی استانداران پیشنهادی خود به دولت شاخص‌های روشنی دارد.

به گزارش ایلنا، وزارت کشور در اطلاعیه‌ای نوشت:

نظر به انتشار یادداشتی با عنوان استانداردهای وزیر برای استانداران حاوی برخی مطالب غیردقیق و برخی نسبت‌های غیرصحیح به وزارت کشور، ضمن تشکر از رویکرد کم و بیش متوازن نویسنده در استفاده از توضیحات پیشین وزارت کشور برای پاسخ به شبهات مطروحه، نکات ذیل برای آگاهی مخاطبان شریف آن روزنامه و تنویر افکار عمومی اعلام می‌شود:

۱- برخلاف برخی از اظهارات نقل شده در روزنامه همشهری، رویکرد اجرایی و اعتقادی وزیر کشور، همسو و هم‌راستا با مواضع و برنامه‌های رئیس محترم جمهور است و این مهم در مقام عمل در طول ۴ سال عملکرد وزارت کشور در دولت یازدهم، به منصه ظهور رسیده است.

۲- وزارت کشور، بخشی از دولت و مجری قوانین و مقررات و اسناد بالادستی از جمله مصوبات هیات وزیران و برنامه‌های رئیس محترم جمهور است و حاشیه‌نویسی‌های رسانه‌ای و پیش‌گویی‌های ژورنالیستی با مضامین متفاوت، موجب کوچکترین تغییری در این رویکرد نخواهد شد.

۳- استانداران به عنوان نمایندگان عالی دولت در استان‌ها، از سوی وزارت کشور پیشنهاد و پس از تصویب توسط هیأت وزیران با حکم وزیر کشور، منصوب می‌شوند و زیر نظر وزارت کشور فعالیت می‌کنند و همچنان که پیشتر گفته شده، معیارهای وزارت کشور در پیشنهاد گزینه‌های استانداری به دولت کاملاً شفاف است.

۴- التزام و وفاداری کامل به اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دولت منتخب ملت، برخورداری از مشی و رویکرد اعتدالی و توانایی پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان با تکیه بر همگرایی ظرفیت‌های مختلف موجود در مناطق و بعلاوه برخورداری از دانش، پیشینه و تجربه کافی مدیریتی، مهمترین معیارهای وزارت کشور برای انتخاب گزینه‌های استانداری است.

۵-  ارزیابی مستمر استانداران و سایر سطوح مدیریت مناطق کشور، برنامه پیوسته وزارت کشور است و در یک روند کاملاً بدیهی و طبیعی در آغاز دولت دوازدهم، بر اساس نتایج این ارزیابی‌ها و کارنامه توفیقات و عدم موفقیت‌های مدیران، تحول و چرخش مدیریتی با رویکردی کاملاً آگاهانه و در راستای زمینه‌سازی حداکثری برای شتاب‌گیری روند توسعه مناطق واقع شده است. بر این اساس با تکیه بر حداکثر تعامل و مفاهمه با ظرفیت‌های داخلی استان‌ها، تلاش شد تا بهترین گزینه‌های استانداری هر استان به هیأت محترم وزیران معرفی شوند.

۶- با توجه به اینکه در دولت یازدهم، حداکثر اهتمام بر استفاده از نیروهای بومی برای انتخاب استانداران اعمال شد و در اکثر موارد، مهم‌ترین و جدی‌ترین گزینه‌های بومی تصدی مسئولیت، وارد میدان عمل شدند، در شرایط موجود، بومی گزینی، اولویتی ندارد و نمی‌توان به بهانه بومی گزینی از معیارهای اصلی عدول و استان‌ها را از مدیران شایسته و تحول آفرین در روند توسعه استان محروم کرد. البته در مواردی که گزینه‌های بومی مطرح شده، سرآمد گزینه‌ها بوده‌اند، از سوی وزارت کشور به هیأت وزیران معرفی شده و به عنوان استاندار تعیین شده‌اند.

مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل وزارت کشور

وزارت استانداران گزینه‌های وزیران معرفی رویکرد معیارهای استانداری استان مناطق کاملاً استان‌ها عنوان برنامه‌های محترم اطلاعیه‌ای گزینی مدیریتی مدیران موجود حداکثر توسعه برخورداری استانداردهای جمهور پیشنهاد روزنامه یازدهم استفاده ظرفیت‌های