برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: برای کاهش آلودگی هوای شهر تهران نیازمند اقدامات عملی سازمان محیط زیست و شهرداری پایتخت هستیم.

مازندمجلس:

عیسی کلانتری در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه خبرگزاری میزان گفت: اگر به دنبال کاهش آلودگی هوا در شهر تهران هستیم باید به سمت اقدامات عملی گام برداشته و مقدمات این کار را فراهم کنیم.

وی افزود: تمام دستگاه‌ها به بیان اقدامات تئوری پرداخته و تنها راهکار ارائه می‌دهند. به این شیوه هیچ گاه نمی‌توانیم شاهد بهبود وضعیت هوای شهر تهران باشیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به برخی اقدامات مشترک میان محیط زیست و شهرداری تهران اظهارکرد: بودجه سالانه شهرداری تهران رقمی معادل ۱۸ هزار میلیارد تومان است و در این شرایط شهرداری توان این را دارد که در بحث کاهش آلودگی هوا، اقدامات تاثیرگذار مشترکی با سازمان محیط زیست داشته باشد.

کلانتری با تاکید بر مشخص بودن عوامل آلاینده هوای شهر تهران تصریح کرد: عوامل آلاینده هوا کاملا مشخص هستند و این طور نیست که با یک موضوع غیر قابل حل مواجه باشیم. برای حل مشکل آلودگی هوا تنها نیازمند یک اراده از سوی مسئولان تمام دستگاه‌های مسئول هستیم و اگر چنین باشد می‌توان برای حل معضل آلودگی هوا اقدام کرد.

وی با تاکید بر جمعیت قابل توجه شهر تهران اذعان کرد: بدون شک کنترل آلودگی هوای شهری که در طول روز ۱۰ میلیون نفر جمعیت دارد کار آسانی نیست، اما بسیاری از کلانشهر‌های دنیا نیز جمعیت این چنینی داشته و با یک برنامه ریزی جامع، مشکل آلودگی هوا را حل کرده اند.

آلودگی تهران اقدامات شهرداری جمعیت عوامل تاکید آلاینده هستیم کلانتری اقدام باشیم