برگزیده ها

مازندمجلس: رئیس جمهور آمریکا که به سئول سفر کرده است در پارلمان کره جنوبی سخنرانی کرد و بیشتر سخنرانی خود را به اظهارات ضد کره شمالی اختصاص داد.

مازندمجلس: دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که به سئول سفر کرده است در پارلمان کره جنوبی به ایراد سخنرانی پرداخت.
به کزارش نامه نیوز، وی در ابتدای سخنرانی خود از گلف بازهای کره جنوبی یاد کرد و برای مجموعه گلف خود در نیوجرسی تبلیغ کرد!
ترامپ در ادامه سخنرانی خود گفت: آمریکا تحت مدیریت وی درحال بازسازی ارتش خود است و میلیاردها دلار خرج می‌کند تا جدیدترین تجهیزات نظامی را در سراسر جهان در اختیار بگیرد.  وی تاکید کرد که به صلح از طریق قدرت فکر می‌کند.
وی با اشاره به تاریخ شبه جزیره به کره شمالی که از مهمترین دغدغه های وی در این سفر بوده پرداخت و افزود: مردم کره شمالی در رنج گرسنگی به سر می‌برند و بسیاری از آنها از گرسنگی می‌میرند. 
وی کره شمالی را به نقض حقوق بشر متهم کرد ضمن محکوم کردن آن، حکومت این کشور را یک «دیکتاتوری ظالمانه» خواند.
ترامپ با اشاره به اینکه کره جنوبی یک کشور بسیار موفق بوده سئول را یک متحد وفادار برای واشنگتن در آینده توصیف کرد و در مقابل از کره شمالی به عنوان یک دیکتاتوری تاریک و فریبکار یاد کرد.
وی به رهبران کره شمالی هشدار داد که آمریکا را دست کم نگیرند و سعی نکنند که قدرت آمریکا را امتحان کنند.
ترامپ اضافه کرد؛ ما اجازه نخواهیم داد که متحدانمان مورد تاخت و تاز و حمله قرار بگیرند. ما اجازه نخواهیم که بدترین جنایات تاریخ در اینجا تکرار شوند. جهان یک رژیم سرکش که بمب‌های هسته‌ای مخرب دارد را تحمل نخواهد کرد. همه کشورها و ملتهای مسئول باید نیروهای خود را برای منزوی کردن این رژیم یاغی و وحشی متحد کنند و از حمایت و تایید این رژیم خودداری کنند.
رئیس جمهوری آمریکا با بیان اینکه جهنم سزاوار هیچ کس نیست خواستار خلع سلاح کامل کره شمالی به طور دقیق و قابل راستی آزمایی شد.
وی طی یک پیام مستقیم خطاب به کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت: سلاحهایی که شما به دست آوردید شما را امن‌تر نخواهد کرد. آنها رژیم شما را در یک قبر خطرناک قرار داده‌اند، هرگامی که در این مسیر تاریک برمی‌دارید خطر بیشتری را برای شما به همراه خواهد آورد.
ترامپ در ادامه سخنرانی خود در پارلمان کره جنوبی گفت: کره شمالی حکومتی است که تحت حاکمیت یک مکتب فکری خاص اداره می‌شود. در مرکز این تفکر نظامی اعتقادات خطرناکی قرار دارد که به دنبال به بردگی کشیدن مردم شبه جزیره و تسلط کامل بر آن است.
وی مدعی شد که کره شمالی برنامه موشکی و هسته ای خود را بر خلاف توافقات و تعهدی که به آمریکا و متحدانش داده دنبال کرده است. وی همچنین مدعی شد که پیونگ یانگ تعهدات خود را نقض کرده است.
ترامپ در ادامه سخنرانی ضدکره شمالیِ خود افزود؛ آمریکا به دنبال درگیری و تنش نیست ولی از آن فرار هم نمی‌کند. تاریخ پر است از رژیمهای مطرودی که به طرز احمقانه سعی کردند ما را تست کنند. هرکسی که به قدرت و عزم آمریکا شک دارد به گذشته و عقب نگاهی بیندازد شکش برطرف خواهد شد.
دونالد ترامپ افزود؛ با همک و یاری یکدیگر ما به دنبال رویای شبه جزیره‌ای آزاد و امن هستیم که خانواده ها دوباره با یکدیگر یکی شوند. ما به دنبال تحقق رویای یک آزادراه از شمال تا جنوب شبه جزیره هستیم؛ شبه جزیره‌ای که به جای کابوس هسته‌ای، صلح و زیبایی در آن جایگزین شود.
به گزارش خبرگزاری یونهاپ، 550 نفر در این سخنرانی حاضر بودند. نمایندگان پارلمان، دیپلماتهای خارجی و مهمانانی که توسط دولت آمریکا دعوت شده بودند از نزدیک سخنرانی ترامپ را گوش کردند.
آمریکا شمالی ترامپ سخنرانی دنبال جنوبی ادامه جزیره تاریخ پارلمان نخواهد هسته‌ای نخواهیم امتحان یکدیگر جزیره‌ای رویای اجازه افزود؛ اینکه اشاره نظامی می‌کند جمهوری دونالد پرداخت دیکتاتوری گرسنگی تاریک