برگزیده ها

مازندمجلس: معاون اجرایی دبیرکل سازمان عدالت و آزادی از تصویب کلیات لایحه نشان مشترک اصلاح‌طلبان در شورای مرکزی آن حزب، برای ارائه به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات خبر داد.

مازندمجلس: علی ناظم‌زاده درباره لایحه نشان مشترک اصلاح‌طلبان گفت: با وجود آنکه اصلاح‌طلبان از برند قدرت‌مندی برخوردار هستند ولی هیچ‌گاه به یک نمایه مشترک برای همه فصول فعالیت سیاسی نپرداخته‌اند و به همین دلیل در هر یک از بزنگاه‌های انتخاباتی ناچار به طراحی و استفاده از یک نشان خاص برای آن برهه‌های زمانی کرده‌اند و هیچ‌یک از نشان‌ها حتی برای انتخابات بعدی نیز مورد استفاده قرار نگرفته‌اند.
وی افزود: مشکل دیگری که اصلاح‌طلبان در انتخابات اخیر شورای شهر نیز با آن مواجه شدند، لیست‌های موازی بود که گاه حتی از نشان انتخاباتی و شعار اصلاح‌طلبان نیز سواستفاده می‌کردند ولی چون نشان اصلاح‌طلبان به طور رسمی ثبت شده نبود، پیگیری حقوقی آن تخلفات امکان‌پذیر نبود. 
این عضو شورای مرکزی سازمان عدالت و آزادی به زمان‌بر بودن شناسایی برند تبلیغاتی گروه‌های سیاسی در انتخابات به عنوان دلیل دیگر پیشنهاد انتخاب نشان مشترک اصلاح‌طلبان اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت شناساندن نشان اختصاصی، گروه‌های سیاسی از جمله احزاب شناسنامه‌دار اصلاح‌طلب می‌توانند بسیار پیش از دوره تبلیغات انتخابات، پیام سیاسی خود را به جامعه منتقل کنند و از دوره زمانی تبلیغات انتخاباتی به بهترین شکل استفاده کنند.
ناظم‌زاده با اشاره به تعدد احزاب اصلاح‌طلب تصریح کرد: در نبود حزب یا جبهه فراگیر، برای آنکه جامعه را گمراه و سرگردان میان احزاب متنوع اصلاح‌طلب نکنیم، باید در کنار استفاده از نشان اختصاصی احزاب، از نشان جناحی نیز بهره بگیریم تا بتوانیم کنشگری احزاب چندگانه را در راستای منافع مشترک همه اصلاح‌طلبان جمع کنیم. 
وی ضمن اشاره به اهمیت نشانی که به عنوان نمایه مشترک اصلاح‌طلب انتخاب می‌شود، خاطرنشان کرد: در لایحه پیشنهادی به شورای هماهنگی جبهه اصلاحات، توصیه شده برای طراحی نشان مشترک از خبرگان برندسازی، گرافیک، روانشناسی و روابط عمومی کشور در قالب کارگروهی استفاده شده تا نشانی ماندگار و برای همه ادوار به دست آید.
اصلاح‌طلبان مشترک احزاب استفاده سیاسی انتخابات شورای اصلاح‌طلب اشاره انتخاباتی لایحه آزادی اختصاصی عدالت تبلیغات نشانی جامعه عنوان گروه‌های پیشنهاد ناظم‌زاده طراحی اصلاحات هماهنگی زمانی نمایه