برگزیده ها
اف بی آی ناتوان از بازکردن قفل گوشی عامل تیراندازی تگزاس

مازندمجلس: مقامات پلیس فدرال آمریکا، در تلاش برای بازکردن قفل گوشی عامل تیراندازی مرگبار ایالت تگزاس آمریکا هستند که به مرگ 26 نفر منجر شد، اما هنوز در این زمینه به موفقیتی دست نیافته اند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، گوشی وی نیز مانند بسیاری از گوشی های هوشمند رمزگذاری شده و پلیس هنوز نتوانسته قفل این گوشی را باز کرده یا با شکستن سیستم رمزگذاری آن به داده هایش دسترسی یابد.

اف بی آی پیش از این هم چند بار برای رمزگشایی از گوشی های عوامل حوادث تروریستی در این کشور تلاش کرده بود، اما موفقیت چندانی کسب نکرده بود و در یک مورد کار به درگیری میان شرکت اپل و اف بی آی و شکایت به دادگاه رسید.

با پیشرفت فناوری و ارتقای فناوری های رمزگذاری اطلاعات دسترسی به محتوای گوشی های مجرمان دشوار می شود و البته شرکت های فناوری و مردم عادی هم بیم دارند دستیابی اف بی آی به چنین فناوری باعث نقض حریم شخصی و امنیت دیگر افراد شود و آنها هر آن شاهد جاسوسی های دولت آمریکا از اطلاعات خصوصی خود باشند.

اف بی آی اعلام نکرده، عامل تیراندازی تگزاس از چه گوشی هوشمندی استفاده می کرده و فعلا گوشی وی برای بررسی و تحلیل در اختیار مقامات محلی است. همچنین مشخص نیست آیا پلیس برای رمزگشایی از این گوشی از شرکت سازنده کمک خواسته است یا خیر.

آ

فناوری رمزگذاری نکرده اطلاعات رمزگشایی دسترسی تیراندازی تگزاس