برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست >| مجلس - ایرنا نوشت: رئیس مجمع نمایندگان استان تهران گفت: استان تهران در بخش‌های مختلف از جمله سرانه فضاهای ورزشی، آموزشی و بهداشتی و درمانی یکی از محروم‌ترین استان‌های کشور است.

مازندمجلس:جلسه و نشست مشترک استاندار تهران با نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با هدف بررسی مسایل و مشکلات استان، شب گذشته به میزبانی محمدحسین مقیمی در استانداری تهران برگزار شد. محمدرضا عارف نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ابتدای این جلسه گفت: بر خلاف نام تصور، استان تهران در خیلی از شاخص‌ها در ردیف استان‌های غیربرخودار قرار دارد. وی اظهار کرد: در بخش آسیب‌های اجتماعی، بافت‌های فرسوده، حاشیه نشینی و همچنین موضوع آب و آلودگی هوا، پایتخت کشور با چالش‌های جدی روبرو است.
رییس مجمع نمایندگان استان تهران افزود: در حال حاضر برای کاهش این مشکلات 35 نماینده استان تهران در مجلس شورای اسلامی به وحدت و هماهنگی خوبی رسیده‌اند. عارف با تاکید بر اینکه تامین بودجه برای اجرای پروژه‌های عمرانی جدید استان و همچنین رفع تنگناهای مالی ضروری است تصریح کرد: در فصل تعیین بودجه برای سال آینده هستیم و نمایندگان استان تهران با همراهی استاندار باید برای تامین اعتبارات موردنیاز استان تلاش مضاعفی کنند.
باید نگاه ویژه‌ای به پایتخت کشور داشت
محمدحسین مقیمی استاندار تهران نیز دراین جلسه با بیان اینکه باید نگاه ویژه‌ای به پایتخت داشته باشیم، گفت: شهر تهران باید در کنار همه شهرستان‌های استان مورد توجه جدی قرار گیرند. وی تصریح کرد: ایجاد و تکمیل کمربند فضای سبز در تهران یکی از اقدامات مهمی است که برای کاهش آلودگی هوا باید انجام شود.
مقیمی بر اتصال خطوط مترو تهران به دیگر شهرستان های استان تاکید کرد و افزود: حدود 3 میلیون نفر روزانه از شهرستان های مختلف استان تهران با خودروهای شخصی به تهران سفر می کنند که این امر هم از عوامل اصلی ایجاد و تولید آلودگی در هوای پایتخت است. در ادامه این جلسه تعدادی از نمایندگان مردم استان تهران در مجلس شورای اسلامی به ارائه گزارشی از مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه خود و اقدامات انجام شده برای رفع آنها پرداختند.
27215

تهران استان شورای نمایندگان پایتخت اسلامی آلودگی مقیمی مشکلات استاندار تصریح بودجه ویژه‌ای شهرستان اقدامات تامین ایجاد همچنین مسایل استان‌های نماینده افزود تاکید اینکه