برگزیده ها
280 میلیون دلار پول دیجیتال از دسترس خارج شد

مازندمجلس: اشتباه یک برنامه نویس باعث شد تا دسترسی مالکان پول دیجیتال Ethereum به سپرده های خود به ارزش حدود 280 میلیون دلار برای مدتی ناممکن شود.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از انگجت، شرکت Parity که خدمات کیف پول دیجیتال به کاربران خود ارائه می دهد اعلام کرد مقدار زیادی از منابع مالی مشتریانش بعد از اشتباه یک برنامه نویس همکار این سایت و پاک شدن برخی کدهای مربوط به شیوه دسترسی به ارز یادشده قفل شده است.

این برنامه نویس داوطلب با اسم مستعار devops199 مدعی است این کار را به طور تصادفی انجام داده و قصد و غرضی نداشته است. مشکل یادشده برای کاربرانی رخ داده که از بیش از یک کیف پول دیجیتال استفاده می کردند.

برآوردها حاکیست مشکل یادشده بیش از یک میلیون نفر کاربر خدمات شرکت مذکور را دچار مشکل کرده و ارزش پول قفل شده از این طریق به حدود 280 میلیون دلار می رسد.

کارشناسان می گویند وقوع این مشکل نشان دهنده یکی از جنبه های خطرناک استفاده از پول های دیجیتال است که تنها در قالب کدهای مجازی و در فضای سایبری در دسترس هستند و برای استفاده از آنها همیشه به نرم افزار و روش های غیرسنتی نیاز است و در صورت عدم رعایت نکات امنیتی احتمال از دست رفتن این پول ها وجود دارد.

آ

دیجیتال استفاده یادشده میلیون برنامه کدهای دسترس اشتباه خدمات