برگزیده ها

مازندمجلس: او در ادامه سخنان خود سپاه پاسداران ایران را متهم کرد که با ارسال موشک به یمن دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران و یمن را نقض کرده است.

مازندمجلس:
نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد خواستار واکنش به ایران در موضوع حمله موشکی از یمن به عربستان سعودی شد.
به گزارش نامه نیوز به نقل از یورونیوز، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل روز سه شنبه ضمن متهم کردن ایران به تامین موشکی که در ماه ژوئیه از سوی حوثی ها به سمت عربستان پرتاب شد، مدعی شد این اقدام "نقض دو قطعنامه شورای امنیت از سوی تهران است" و باید نسبت به آن واکنش نشان داد.
وی ادامه داد: اطلاعات منتشر شده از سوی عربستان نشان می دهد موشکی که در ماه ژوئیه پرتاب شده بود موشک «قائم» ساخت ایران بوده است.
سفیر آمریکا در سازمان ملل تاکید کرد این نوع موشک سلاحی است که پیش از مناقشه در یمن در این کشور وجود نداشته است. وی افزود موشکی که شامگاه شنبه به سوی ریاض پرتاب شد نیز ممکن است در اصل ایرانی بوده باشد.
او  در ادامه سخنان خود سپاه پاسداران ایران را متهم کرد که با ارسال موشک به یمن دو قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل در مورد ایران و یمن را نقض کرده است.
قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، ایران را از تامین، ارسال و فروش سلاح به خارج از این کشور بدون موافقت شورای امنیت منع کرده است. قطعنامه دیگر شورای امنیت در مورد یمن نیز تامین سلاح برای رهبران حوثی های یمن را ممنوع کرده است.
"محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان سعودی نیز روز سه شنبه تامین موشک از سوی ایران برای شورشیان حوثی در یمن را «تهاجم نظامی مستقیم» علیه کشورش قلمداد کرد که به گفته وی می تواند به منزله «اعلام جنگ» تلقی شود.
ایران اتهام دست داشتن در پرتاب موشک از یمن به عربستان را رد کرده است.
عربستان شورای امنیت قطعنامه پرتاب تامین موشکی واکنش آمریکا ادامه ارسال ایرانی نماینده سعودی ژوئیه