برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - ایسنا نوشت: مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: قانون، پاسداران، ارتشیان و سایر افراد وابسته به نیروهای مسلح را منع نکرده است که در فرایند قانونی دموکراتیک از سیستم نظامی‌گری خارج شوند و خود را در عرصه انتخاب عمومی قرار دهند.

مازندمجلس:سردار رمضان شریف به انتقاداتی که همواره در مورد فعالیت اقتصادی و همچنین سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می‌شود واکنش نشان داد. او از قرارگاه خاتم‌الانبیا به عنوان برگ برنده جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت که در همه دولت‌های پس از دفاع مقدس، اکثر قریب به اتفاق دستاوردهایی که دولت‌ها به آن افتخار می‌کنند، پروژه‌هایی است که موتور محرکه سازندگی آن قرارگاه خاتم بوده است. او همچنین تاکید کرد: سپاه پاسداران از کمک به هیچ دولتی دریغ نکرده و نخواهد کرد.
اهم صحبت‌های سردار شریف، به شرح زیر است:

*عرصه پیشرفت کشور در حوزه دفاعی در حال طی شدن و پیمودن روند تکاملی خود است و هیچ خللی در آن ایجاد نخواهد شد. آنچه که امروز امریکایی‌ها در این مقطع با سروصدای زیاد در حال پرداختن به آن هستند، به نوعی پاسخ به شکست‌هایی است که آنها در منطقه خورده‌اند.
*تحریم‌هایی که اخیرا آمریکا اعلام کرد، چیز جدیدی نیست زیرا اکثر قریب به اتفاق آن اسامی و شرکت‌ها در گذشته در لیست تحریم‌ها بوده‌اند. اتفاق جدید رخ نداده است مگر یک جریان‌سازی رسانه‌ای برای تاثیرگذاری بر افکارعمومی.

*من ترجمه فعالیت‌های سپاه در عرصه سازندگی به فعالیت‌های اقتصادی را نمی‌پسندم و سپاه هیچ‌گونه نگاه کاسبکارانه در خدمت‌رسانی به مردم ندارد، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همانند سایر ارتش‌های بزرگ کشورهای دنیا در زمان صلح، به بازسازی در حوزه سازندگی و عمرانی کشور کمک می‌کند. در قانون اساسی و قوانین عادی ایران نیز این موضوع به صراحت آمده است که نیروهای مسلح اعم از ارتش و سپاه در زمانی که درگیر یک جنگ خارجی نیستند، می‌توانند به بازسازی و فعالیت‌های عمرانی کشور کمک کنند.
*قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا سپاه نیز امروز یکی از برگ‌های برنده جمهوری اسلامی است. در همه دولت‌های پس از دفاع مقدس مشاهده می‌کنید اکثر قریب به اتفاق دستاوردهایی که دولت‌ها به آن افتخار می‌کنند، پروژه‌هایی است که موتور محرکه سازندگی آن قرارگاه خاتم بوده است.

*اگر اقدامات سپاه در عرصه سازندگی برای افکارعمومی خوب تبیین و تفهیم شود و به عنوان مثال به مردم گفته شود اقدام سپاه در ساخت پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌تواند کشور را از واردات بنزین از خارج کشور بی‌نیاز کند، بی‌تردید همه مردم نسبت به این مسئله افتخار کرده و از آن استقبال می‌کنند.
*به نظر می‌رسد درخصوص شائبه فعالیت‌های سیاسی سپاه، یک ترس ساختگی و غیرواقعی القا شده است. آیا در اینکه سپاه مدافع انقلاب اسلامی است و باید نسبت به توطئه‌ها در بزنگاه هایی مانند انتخابات که دشمن تلاش می‌کند از ناحیه آن به کشور ضربه وارد کند، شکی است؟ تلاش و ایستادگی سپاه برابر توطئه‌ها و طراحی‌های دشمن و نقشه نفوذ آن را نباید دخالت در انتخابات تعبیر کرد.
*قانون، پاسداران، ارتشیان و سایر افراد وابسته به نیروهای مسلح را منع نکرده است که در فرایند قانونی دموکراتیک از سیستم نظامی‌گری خارج شوند و خود را در عرصه انتخاب عمومی قرار دهند.

*بنده، امروز سپاهی هستم اما ممکن است فردا از سپاه استعفا بدهم و بعد از مدتی برای حضور در مناصب سیاسی از طریق فرایندهای قانونی کاندیدا بشوم. اگر افکارعمومی به بنده اقبال کردند و نماینده شورای شهر یا مجلس شدم، آیا این مسئله دخالت سپاه در سیاست است؟ صادقانه بگویم، نباید موضوعات را با بحث‌های فضای مجازی که عموما غیرواقعی و فاقد پایه و اساس درست است خلط کنیم.
*صرف نظر از مسائلی که در انتخابات کارکرد تبلیغاتی دارد، همانطور که در هنگام استقرار دولت دوازدهم هم اعلام شد سپاه همانطور که با دولت‌های پس از جنگ، به هر میزانی که بستر و فضا را فراهم کرده‌اند، همکاری داشته، با این دولت نیز همکاری می‌کند و البته این معطوف به عرصه سازندگی کشور است، والا در عرصه امنیتی تکلیف مشخص است.
*به میزانی که دولت‌ها تقاضا داشته باشند، سپاه در عرصه سازندگی کشور نقش‌پذیری خواهد کرد؛ اگر در عرصه‌ای هم بگویند سرمایه‌گذار و پیمانکار خارجی وجود دارد برغم اینکه ترجیح می‌دهیم کار عرصه سازندگی کشور به پیمانکاران داخلی سپرده شود ما مشکلی نداریم.

*اگر سپاه در موضوعی دیدگاهی در موضوعات فرهنگی، سیاست داخلی و سیاست خارجی داشته باشد، ابایی از بیان آن ندارد؛ چه در دولت اصلاحات و چه در دولت‌های آقایان احمدی‌نژاد و روحانی. اگر در موضوعی سپاه نظری داشته باشد، آن را با شفافیت و صداقت اعلام کرده‌ است.
*ما از کمک به دولت دریغی نکرده و نخواهیم کرد ولی میزان این کمک تابعی از تقاضای دولت‌ها است. حال ممکن است دولت‌ها به خاطر انتخابات یا آینده سیاسی خود موضوعی را بیان کنند که این مربوط به سپاه نیست و سپاه نیز صبورانه در قبال این موضوعات رفتار کرده است. سپاه در کمک به دولت‌ها اصول ثابتی دارد که در ذیل تدابیر مقام معظم رهبری است و در این زمینه وظایف خود را انجام می دهد.
*سپاه هیچ‌گاه به دنبال فشار به دولت برای گرفتن امتیازات خاص نیست. خواسته سپاه حفظ امنیت کشور، مقابله با توطئه‌ها و آبادی و عمرانی کشور است و با توجه به اعتماد و اطمینانی که مردم و مسئولان به سپاه دارند، هیچ دغدغه‌ای نداریم.
27215

سازندگی دولت‌ها اسلامی فعالیت‌های دولت‌های اتفاق پاسداران قرارگاه انتخابات سیاسی توطئه‌ها امروز سردار موضوعی اعلام افکارعمومی می‌کند موضوعات سیاست عمرانی خارجی نکرده انقلاب نداریم افتخار دخالت اینکه نباید اقتصادی قانونی گرفتن داخلی دنبال همکاری میزانی غیرواقعی همانطور کاسبکارانه همچنین دستاوردهایی جمهوری نخواهد پروژه‌هایی محرکه برنده عنوان نیروهای موتور قانون خاتم‌الانبیا بازسازی مسئله