برگزیده ها
افشای حمله هکری شدید به ترامپ در چهار سال قبل

مازندمجلس: در سال 2013 و مدتها قبل از آنکه ترامپ وارد کارزار انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شود، حداقل 195 آدرس وب متعلق به وی، اعضای خانواده یا همکاران اقتصادی و تجاری اش به دست هکرها افتاده بود.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از اسین ایج، بررسی ها نشان می دهد هکرهایی که این آدرس های اینترنتی را سرقت کرده بودند فعالیت های خود را از روسیه انجام می دادند.

اگر چه گردانندگان فعالیت های تجاری ترامپ هرگونه سرقت اسامی دامنه متعلق به وی را تکذیب کرده اند، اما بررسی سوابق حملات سایبری به منظور هک آدرس های اینترنتی توسط متخصصان امنیت اطلاعات نشان می دهد که چنین مساله ای صحت داشته است.

پس از هک شدن آدرس های اینترنتی متعلق به ترامپ، کاربران رایانه های بازدیدکننده از این سایت ها به طور ناخواسته به سرورهایی در سنت پطرزبورگ روسیه هدایت می شدند. این سرورها آلوده به نرم افزارهای مخرب بودند و از آنها برای سرقت کلمات عبور و ارسال هرزنامه یا باج افزار استفاده می شد.

هنوز مشخص نیست چه تعداد از کاربران اینترنت قربانی این حملات شده اند و چه حجم از اطلاعات و داده ها به این شکل سرقت شده است. همچنین هنوز هویت دقیق هکرهای روس و وابستگی آنها مشخص نشده است.

پیش از این هکرهای روس به حمله به شبکه های رایانه ای حزب دموکرات آمریکا در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 و ارسال تبلیغات و پیام های تحریم آمیز در شبکه های اجتماعی به نفع ترامپ متهم شده بودند و مشخص نیست این هکرها با هکرهای چهار سال قبل دامنه های متعلق به ترامپ ارتباطی داشته اند یا خیر.

از جمله مهم ترین آدرس های اینترنتی هک شده در این حملات در آگوست و سپتامبر سال 2013 می توان به donaldtrump.org، donaldtrumpexecutiveoffice.com، donaldtrumprealty.com  و  barrontrump.com اشاره کرد.

آ

ترامپ اینترنتی حملات هکرهای متعلق رایانه ارسال بررسی کاربران اطلاعات روسیه فعالیت دامنه