برگزیده ها
نشست کارگروه افست و چاپ سلولزی در اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ
مازندمجلس:  به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ با هدف ایجاد زیر ساخت‌های لازم برای توسعه صادرات در این بخش اقدام به برپایی و راه‌اندازی کارگروه‌های تخصصی کرده است و یکی از این کارگروه‌ها، افست و چاپ سلولزی است.
 
در نخستین نشست کارگروه افست و چاپ سلولزی اتحادیه، اقداماتی برای برنامه ریزی مدون آموزش حین خدمت چاپخانه‌داران افست و سلولزی و تدوین راهکارهای کابردی برای توسعه هدفمند این بخش از صنعت چاپ در تعامل با اعضای کارگروه بررسی شد.

در این نشست بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران و مدیر چاپ صفا، مجید خادمی مدیر چاپ پویا هنر نوین، داریوش دهقانپور مدیر چاپخانه‌های گروه آیین چاپ، داریوش سرمدی مدیر مجتمع چاپ سرمدی و مهندس بیان فعال صنعت چاپ حضور  داشتند.
 
براساس برنامه‌ریزی اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ نشست کارگروه‌های این اتحادیه بر اساس برنامه تا پایان سال بصورت منظم ادامه خواهد داشت، از دیگر موضوعاتی که در این نشست به آن اشاره شد، همچنین می‌توان به بررسی بازارهای صادراتی با تکیه بر توانمندی تولید داخلی و بررسی روش‌های حمایت از تولید محصولات بخش چاپ افست و سلولزی اشاره کرد.
 
رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ درباره ضرورت شکل‌گیری این کارگروه به ایبنا، گفت: با توجه به روند روبه افول چاپخانه‌های افست اتحادیه اقدام به برپایی کارگروهی متشکل از دست اندر کاران این‌ بخش کرده است تا بار دیگر این چاپخانه‌ها احیا شوند.
 
بابک عابدین افزود: این اتحادیه با هدف تقویت و توسعه زیر ساخت‌های استاندارد برای توسعه صادرات در بخش افست و مصنوعات سلولزی و نیاز سنجی امروز بازارهای هدف با تکیه بر توان داخلی و تقویت اقتصاد مقاومتی آغاز بکار کرده است.
 
اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران از سال ۱۳۸۵ تاسیس شده و اکنون بیش از ۲۵۰ عضو دارد و در این مدت توانسته روند صادرات صنعت چاپ و بسته بندی را تسهیل و توسعه بخشد.
اتحادیه سلولزی صادرکنندگان توسعه کارگروه صادرات بررسی اشاره سرمدی تولید داخلی چاپخانه‌های تقویت بازارهای کارگروه‌های ساخت‌های ایبنا اقدام برپایی عابدین برنامه داریوش