برگزیده ها
مدیر عامل موسسه خانه کتاب با رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دیدار کردند/ استقبال حق‌شناس از طرح‌های حوزه کتاب و مطالع
مازندمجلس: مدیر عامل موسسه خانه کتاب با رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دیدار کردند/ استقبال حق‌شناس از طرح‌های حوزه کتاب و مطالع به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، ظهر امروز در جلسه‌ای مجید غلامی‌جلیسه، مدیر عامل موسسه خانه کتاب و افشین داورپناه، معاون فرهنگی ـ پژوهشی این موسسه، با محمدجواد حق‌شناس، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران دیدار کردند.

مجید غلامی‌جلیسه ابتدا به ارائه گزارشی از عملکرد خانه کتاب پرداخت. مدیر عامل موسسه خانه کتاب با ارائه فهرست اقدامات خانه کتاب،به توضیح درباره برگزاری طرح‌های پاییزه و تابستانه و عیدانه کتاب، برگزاری جایزه کتاب سال و خدمات به اهل قلم، نشان شیرازه و... پرداخت.

در ادامه حق‌شناس با اشاره به اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران و مشارکت خانه کتاب در این جشنواره، این اقدام را بسیار مفید دانست و تاکید کرد برای اکران فیلم های کوتاهی که براساس اقتباس از آثار تالیفی ساخته می‌شود، پیگیری های لازم صورت پذیرد.

سپس مجید غلامی جلیسه و افشین داورپناه به توضیحاتی درخصوص برنامه‌های هفته کتاب پرداختند و حق‌شناس برای مشارکت در این برنامه اظهار علاقه کرد و پیشنهاداتی برای توسعه کتابخوانی و تجهیز کتابخانه‌های کشور ارائه کرد.

 رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران همچنین بر لزوم تولید کتاب‌های صوتی تاکید و اظهار امیدواری کرد تا در جلسه‌ای با حضور مسئولان نشر و کتابفروشی‌ها به بررسی راهکارهای عملی برای حمایت از کتابفروشی‌ها و ناشران پرداخته شود.

وی همچنین قول داد در حمایت از اهل قلم در قالب طرح های تکریمی و اختصاص وام به اهالی قلم همکاری لازم را با خانه کتاب به عمل آورد.
  
در این دیدار دوستانه که در ساختمان شورای اسلامی شهر تهران برگزار شد، حسین نقاشی، معاون مرکز ارتباطات و بین الملل شورای شهر تهران و ساجده سلیمی دبیر سرویس فرهنگی خبرگزاری ایبنا نیز حضور داشتند.
شورای تهران فرهنگی موسسه اسلامی حق‌شناس اجتماعی کمیسیون ارائه مشارکت برگزاری جشنواره اظهار حمایت پرداخت کتابفروشی‌ها همچنین تاکید غلامی‌جلیسه خبرگزاری طرح‌های دیدار ایبنا جلسه‌ای داورپناه افشین معاون