برگزیده ها

مازندمجلس: فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم معارفه فرمانده جدید نیروی دریایی به بیان برخی تغییرات و تحولات در این نیرو پرداخت.

مازندمجلس: سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع و معارفه فرمانده قدیم و جدید نیروی دریایی ارتش، که صبح امروز (چهارشنبه 17 آبان) در محل نیروی دریایی ارتش برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: حیات جدید نیروی دریایی با نام امیر سیاری در هم آمیخته شده است.
به گزارش نامه نیوز وی افزود: البته ما به هیچ وجه تلاش‌های فرماندهان گذشته را فراموش نمی‌کنیم اما از روز اول که امیر سیاری فرماندهی نیروی دریایی را پذیرفتند، بنده در جریان فعالیت‌ها و زحمات ایشان بوده‌ام.
وی گفت: زمانی که می‌خواستیم برای امیر سیاری جانشین انتخاب کنیم، متحمل سختی زیادی شدیم و با دست‌کم با 40، 50 نفر از گزینه‌های جانشینی امیر سیاری صحبت کردیم به‌طوری که صبح و بعد از ظهر در حال مذاکره با این افراد بودیم. در نهایت 6 نفر آدم قَدَر که هر 6 نفر توانایی فرماندهی نیروی دریایی را داشتند، انتخاب شدند که همین موضوع کار ما را سخت می‌کرد و در آخرسر بنده که نیز نتوانستم به گزینه نهایی برای تصدی فرماندهی نیروی دریایی برسم گردش کار 6 نفر نهایی را تقدیم مقام معظم رهبری کردم تا ایشان خود گزینه نهایی را انتخاب کند و ایشان نیز امیر دریادار خانزادی را به این سمت منصوب کردند.
وی با اشاره به ویژگی‌های فرماندهی امیر سیاری در نیروی دریایی ارتش گفت: یکی از مصادیق برجسته مدیریت جهادی کاری است که امیر سیاری طی این سالها در نیروی دریایی انجام دادند.
سرلشکر موسوی افزود: امیر سیاری تمامی تهدیدات را به فرصت تبدیل کرد و کار امیر خانزادی برای جانشینی ایشان بسیار سنگین است، چرا که امیر سیاری حدود 20 بار از حضرت آقا تقدیرنامه گرفتند که این یک رکورد دست‌نیافتنی است و بنده این مقدار حکم تقدیر از طرف رهبری برای هیچ فرماندهی سراغ ندارم.
وی گفت: بنده احساس می‌کنم که امیر سیاری و نیروی دریایی در واقع یکی هستند ولی به هر حال باید در راستای حکم حضرت آقا حرکت می‌شد و زمینه این تغییر و تحولات ایجاد می‌شد.
فرمانده ارتش با اشاره به انتصاب معاون فرمانده نیروی دریایی و همچنین معاون هماهنگ‌کننده این نیرو از سوی مقام معظم رهبری گفت: همچنین حضرت آقا امیر تورج حسنی‌مقدم را به‌عنوان معاون این نیرو و امیر حمزه‌علی کاویانی را به‌عنوان معاون هماهنگ‌کننده نیروی دریایی انتخاب کردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شرط اصلی موفقیت‌ها فضل الهی و مجاهدت فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی است خاطرنشان کرد: مجاهدت‌های فرماندهان و کارکنان نیروی دریایی باعث شده تا موفقیت‌های امروز این نیرو به دست بیاید و امیر خانزادی نیز باید جهادی کار کنند.
موسوی گفت: جهادی کار کردن تنها کار سخت کردن نیست بلکه تلاش زیاد به‌همراه دست و پنجه نرم کردن به‌همراه مشکلات است که کار جهادی نام دارد بنابراین امیر خانزادی و تمامی همکارانشان با کار جهادی خواهند توانست مسیر موفقیت‌های نیروی دریایی را تداوم ببخشند.
فرمانده ارتش گفت: همواره احساسم این بوده که طی چند سالی که کنار نیروی دریایی بوده‌ام، تواضع، جدیت، اخلاص امثال امیر اشکان‌پور، امیر رستگاری و دیگرانی که شاید یادم نیاید باعث اقتدار نیروهای مسلح شده است و فرماندهان جدید نیروی دریایی نیز می‌توانند راه این عزیزان را با همین اقتدار ادامه دهند.
وی با خطاب قرار دادن فرمانده جدید نیروی دریایی اظهار داشت: همه کارکنان نیروی دریایی به‌ویژه امیر خانزادی باید بتوانند علاوه بر تعامل سازنده با سایر نیروهای مسلح به‌ویژه عزیزان ما در سپاه،‌ در راستای توصیه مقام معظم رهبری به نیروی دریایی که راهبردی بودن برنامه‌های این نیرو است حرکت کنند.
موسوی افزود: بنا بر نظر مقام معظم رهبری قابلیت‌ها و پتانسیل‌های زیادی در نیروی دریایی وجود دارد که باید به بلوغ رسیده تا سرعت پیشرفت‌ها در این حوزه بیشتر شود.
فرمانده ارتش با یادآوری یکی از خاطرات مشترک خود با امیر سیاری ابراز کرد: یکی از خاطراتی که از امیر سیاری به خاطر دارم همین بیان ایشان است که گفته‌اند راه ما راه حسین است و این شعار را شعار نیروی دریایی در راستای پیشرفت این نیرو قرار دادند.
وی با اشاره به دسیسه‌ها و آمادگی دشمن برای منهدم کردن قدرت نظامی ایران گفت: دشمنان ما هرگز چشم بر هم نمی‌گذارند و یک لحظه از ضربه زدن به نظام دست برنمی‌دارند و همواره اتاق فکر آنها بر این هدف است که حرکت نظام در راستای پیشرفت را مختل کنند، بنابراین وظیفه ما این است که شب و روز تلاش کنیم تا به اهداف والای خود در ارتش و نیروهای مسلح دست پیدا کنیم.
موسوی همچنین راجع به برخی جابه‌جایی‌ها و انتقال نیرو از نیروی دریایی به ستاد کل ارتش گفت: در راستای تغییر و تحولات در نیروی دریایی امیر اشکان‌پور، امیر کلهر، امیر جعفری تهرانی و امیر جعفری از نیروی دریایی ارتش به ستاد کل ارتش منتقل شدند.
دریایی نیروی سیاری فرمانده موسوی رهبری خانزادی راستای جهادی فرماندهی معاون فرماندهان همچنین سرلشکر اشاره افزود نیروهای نهایی کارکنان به‌همراه بنابراین موفقیت‌های همواره اقتدار جعفری پیشرفت به‌ویژه عزیزان اشکان‌پور دادند زیادی جانشینی بوده‌ام اظهار امروز گزینه تمامی هماهنگ‌کننده تحولات تغییر می‌شد به‌عنوان