برگزیده ها
واعظی خبر داد: توافق قوای مقننه و قضاییه درباره سپنتا

مازندمجلس: سیاست > دولت - رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور گفت: در مورد عضو زرتشتی شورای شهر یزد، مجلس به توافق خوبی با قوه قضاییه رسیده مبنی بر اینکه تا زمانیکه قانون تغییر نکند، آقای سپنتا نیکنام بتواند مانند دوره قبل به کار خود ادامه دهد. دولت هم همواره نظرش همین بوده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین، محمود واعظی پیش از ظهر امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره موضع دولت نسبت به عضو زرتشتی شورای شهر یزد گفت: این کاری نیست که در اختیار قوه مجریه باشد، از ابتدا کار نظارت بر شوراها در اختیار مجلس بوده است؛ مجلس موضوع را دنبال کرده و خوشبختانه به توافقات خوبی با قوه قضائیه در این زمینه رسیده اند و تا تعیین تکلیف این قانون، این عضو شورا باید در جلسات حضور داشته باشد.

اهم اظهارات مسئول دفتر رئیس جمهور را به نقل از خبرگزاری‌ها در ادامه می خوانید؛

*نظر شخص رئیس جمهور و هیأت وزیران در موضوع سپنتا نیکنام این بود که ما نمی توانیم قانون را ناگهانی تغییر دهیم؛ هر قانونی که به تائید شورای نگهبان رسید، باید از اعتباری برخوردار باشد که نظر دولت هم این است.

*{درباره مهمترین دستور کار امروز هیأت وزیران} امروز لایحه ای در خصوص قانون پولشویی در هیأت وزیران مورد بررسی قرار گرفت تا به واسطه این قانون، کنترل بیشتری بر روی واردات کالا داشته باشیم و به تولیدات توجه بیشتری شود.

*{درباره تحولات منطقه ای بخصوص اعلام استعفای نخست وزیر لبنان} متاسفانه امروز منطقه از التهاباتی برخوردار است و حاکمان جدید عربستان در چند سال اخیر تصمیماتی درباره کشورهایی همچون یمن و قطر گرفتند که مشکلات این کشورها را افزایش داده است.

*عربستان به دلیل به وجود آمدن این مشکلات تلاش می کند فرافکنی کرده و اذهان عمومی را از بن بست به وجود آمده در این شرایط به سمت حزب الله، لبنان و ایران منحرف کند، اما اینها سیاست های قدیمی است و جمهوری اسلامی ایران بخصوص رسانه ها و مسئولین در موضع گیری های خود باید هوشیار باشند.

* سازمان حج و زیارت تنها راجع به برگزاری موسوم حج واجب با طرف مقابل توافقاتی انجام داده و تاکنون راجع به حج عمره توافقی صورت نگرفته است.

*در جلسه امروز مباحث مهمی درباره لایحه مربوط به پولشویی مطرح شد. همچنین تاکیداتی بر کنترل بیشتر بر روی واردات در راستای توجه به تولید داخل از سوی اعضا مطرح گردید.

27212

درباره امروز قانون وزیران منطقه واردات بخصوص بیشتری لبنان مجلس مشکلات عربستان کنترل برخوردار اختیار شورای سپنتا موضوع جمهور لایحه واعظی پولشویی