برگزیده ها
عرضه ۲ هزار میلیارد تومان اوراق برای پرداخت طلب گندم‌کاران از امروز

مازندمجلس: وزیر کشاورزی گفت: امروز یا حداکثر تا شنبه حدود دو هزارمیلیارد تومان اوراق در بازار بورس عرضه می‌شود.

مازندمجلس: وزیر کشاورزی گفت: امروز یا حداکثر تا شنبه حدود دو هزارمیلیارد تومان اوراق در بازار بورس عرضه می‌شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمود حجتی در حاشیه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره صادرات و واردات میوه گفت: با تمهیداتی که از قبل پیش‌بینی شده و در کتاب لایحه مقررات صادرات و واردات لایحه اجرایی آمده است، به صورت غیرمستقیم یارانه صادراتی پیش‌بینی کردیم و به نوعی واردات موز را به صادرات سیب درختی گره زدیم.

وی افزود: در ازای صادرات سیب درختی تعرفه ترجیحی گذاشتیم که خوشبختانه این لایحه ترجیحی افزایش قابل قبولی پیدا کرد که بتواند فاصله معنا‌دار و پشتیباتی از صادرات سیب باشد.

وزیر کشاورزی در واکنش به انتشار فیلمی در فضای مجازی از سیب‌های انباشته کنار جاده گفت: آنچه که از انباشت سیب در فضای مجازی منتشر شده است، روال سالیانه است که سیب‌های مجلسی درجه یک وارد سردخانه می‌شود و سیب پا درختی و درجه دو و سه را عده‌ای  بعد از اینکه دسته‌بندی می‌شود، از باغداران  می‌خرند و در حاشیه پیاده‌روها  تلمبار می‌کنند و آرام آرام به مراکز کنستانتره‌گیری برده و فرآوری می‌شود.

حجتی درباره خرید تضمینی گندم و طلب گندم‌کاران گفت: امروز یا حداکثر شنبه حدود دو هزار میلیارد تومان اوراق که مقدماتش در یک ماه گذشته انجام شد، در بازار  بورس عرضه می‌شود.  

وی تاکید کرد: انشاءالله با اقداماتی که توسط همکاران ما در سازمان برنامه، وزارت اقصاد و بورس و اوراق بهادار انجام شد، شنبه یا یکشنبه دو هزار میلیارد تومان در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

وزیر کشاورزی گفت: امیدوارم تا نیمه هفته آینده بیش از ۹۵ درصد طلب کشاورزان را بدهیم و به ۵ درصد  باقی مانده هم بر اساس قولی که داده شد، تا پایان ماه مبالغ لازم تعلق خواهد گرفت.

صادرات میلیارد واردات درختی لایحه کشاورزی تومان اوراق امروز ترجیحی مجازی سیب‌های درباره گندم‌کاران حداکثر حاشیه پیش‌بینی