برگزیده ها

مازندمجلس: خبرگزاری میزان- رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکیروند جذب اعضای هیات علمی متعهد خدمت را تشریح کرد.

مازندمجلس:

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان،سید علی حسینی رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت تاکید کرد: بهره برداری از نیروهای متخصص متعهد خدمت در دانشگاههای علوم پزشکی کشور متناسب با نیازهای هر دانشگاه صورت می گیرد و با هاهنگی معاونت های تخصصی در وزارت متبوع برنامه ریزی و اجرایی می شود.

حسینی ارائه خدمات به جامعه را اولویت اصلی وزارت بهداشت ذکر کرد و اظهار داشت: نیروی انسانی نظام سلامت باتوجه به نیازهای جامعه تربیت می شوند و در زمان تعهدات نیز متناسب با نیاز به ارائه خدمات در بخش درمان یا آموزش می پردازند.

رئیس مرکز هیات علمی وزارت بهداشت گفت: در سال جاری از بین دانش آموختگان تخصصی که جزو 10 درصد اول هر رشته بودند، تاکنون تعداد 100 نفر به صورت عضو هیات علمی در بین دانشگاهها توزیع شدند.تعداد 30 نفر هیات علمی تخصصی ماده یک نیز بزودی به دانشگاهها معرفی می شوند، همینطور بیش از 300 نفر دانش آموخته فوق تخصصی با اولویت جهت رفع نیازهای آموزشی در حال توزیع هستند.

وی افزود: در دانشگاههای مستقر در شهرهای بزرگ برای جذب نیرو با محدودیت مواجه هستیم و سعی بر این است با توزیع نیروها در مناطق کمتر برخوردار نیاز تمام کشور به نیروی انسانی هیات علمی و درمانی را برطرف کنیم.

حسینی اظهار داشت: البته افراد می توانند پس از توزیع در شهری که به عنوان کادر درمانی معرفی شده اند با موافقت دانشگاهها به عضو هیات علمی در همان دانشگاه تبدیل وضعیت پیدا کنند.

 

تخصصی توزیع وزارت دانشگاهها نیازهای بهداشت حسینی جامعه انسانی نیروی تعداد درمانی اظهار معرفی دانشگاه دانشگاههای نیروهای متناسب ارائه خدمات اولویت