برگزیده ها
نبرد پنهان گوگل با آیفون در یوتیوب

مازندمجلس: تعداد زیادی از کاربران یوتیوب، گوگل را متهم کرده اند که ویدئوهای مربوط به عرضه گوشی جدید آیفون ایکس را تنزل درجه می دهد و قبل از نمایش آنها آگهی پخش نمی کند.

مازندمجلس:به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات خبرگزاری فارس به نقل از آسین ایج، ظاهرا گوگل که از استقبال از گوشی شرکت رقیب یعنی آیفون راضی نیست، دوست ندارد یوتیوب به ابزاری برای تبلیغات به نفع آیفون ایکس مبدل شود و تلاش می کند به هر شکل ممکن جلوی افزایش بازدیدکنندگان این نوع ویدئوها را بگیرد یا از کسب درآمد توسط منتشرکنندگان ویدئوهای یادشده جلوگیری کند.

عرضه گوشی آیفون ایکس از 5 روز قبل آغاز شده و بسیاری از کاربران یوتیوب ویدئوهایی در مورد این گوشی به ابتکار شخصی تولید و در یوتیوب منتشر کرده اند. اما یوتیوب به سرعت چنین ویدئوهایی را که در کانال های مشهور این سایت منتشر می شوند تنزل درجه می دهد و با عدم افزودن آگهی به آنها از درآمدزایی برای تولیدکنندگانشان جلوگیری می کند.

گردانندگان بسیاری از کانال های مشهور فناوری و حتی کاربران عادی این موضوع را تایید کرده اند و می گویند ویدئوهای مرتبط با آیفون ایکس توسط گوگل با عنوان نامناسب برای اکثر آگهی دهندگان نشانه گذاری می شوند و لذا هیچ تبلیغاتی به ابتدای آنها اضافه نمی شود.

گوگل هنوز در برابر اعتراضات کاربران واکنشی از خود نشان نداده و لذا طرفداران اپل این رفتار را توطئه ای توسط گوگل برای افزایش توجه به گوشی پیکسل 2 ساخت این شرکت دانسته اند.

آیفون یوتیوب کاربران ویدئوهایی کانال مشهور منتشر جلوگیری فناوری افزایش ویدئوهای بسیاری