برگزیده ها

مازندمجلس: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در دیدار با سفیر انگلیس با اشاره به این که پیام برجام توانایی دستیابی به توافق از طریق گفت و گو در دنیای درگیر جنگ و مخاصمات ویرانگراست، بر ضرورت حفظ این توافق برای همه جهان تاکید کرد.

مازندمجلس: در معصومه ابتکار با نیکلاس هاپتون که به منظور گسترش روابط و تقویت حوزه‌های مشترک فعالیت با محوریت اشتغال زنان انجام شد، محورهای اصلی، سه حوزه اهمیت توافق هسته ای، نقش ایران در مبارزه با افراطی گری و تلاش برای رونق کسب و کار زنان بود.
ابتکار با اشاره به اینکه در جامعه ایران با  رعایت هنجارها و ارزش های اخلاقی، زنان توانسته اند در محیط های کاری فضایی امن‌تری را تجربه کنند، تاکید کرد: مقام بانوان حفظ شده و این از ویژگی‌های جامعه ایران است.
وی با ذکر این مطلب که بانوان فعال در عرصه‌های تجاری و اقتصادی ایران و انگلستان می توانند تجربیات خود را در عرصه فعالیت‌های اقتصادی به اشتراک بگذارند، به گستره فعالیت زنان ایرانی در حیطه صنایع دستی اشاره کرد و آن را ظرفیت عظیمی برای تبادلات تجاری دانست.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: دولت دوازدهم بر حل مشکل بیکاری و ایجاد اشتغال برای جمعیت بزرگ زنان فارغ التحصیل اهتمام دارد و به دنبال تغییرات تدریجی اما مستمر در وضعیت زنان از طریق توانمندسازی و بهبود شرایط کسب و کار است.
ابتکار با اشاره به اینکه مسیر رسیدن به فرصت‌های شغلی مطلوب و برابر، مسیری طولانی و دشوار است، فعالیت های دولت دوازدهم را در همین راستا دانست.
معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با اشاره به مراسم روز جهانی «مقابله با اثرات جنگ بر محیط زیست با تأکید بر نقش زنان و خانواده که این هفته در موزه دفاع مقدس برگزار شد» به بیان تجربه ایران از تأثیرات مخرب جنگ بر محیط زیست و انسان‌ها پرداخت و با ذکر این مطلب که ایران به عنوان قربانی سلاح‌های کشتار جمعی خود را حافظ صلح می‌داند، گفت: ایران همواره برای برقراری امنیت و آرامش و صلح در منطقه خواهد کوشید.
وی به وضعیت اسف‌بار زنان و کودکان یمن و میانمار نیز اشاره و اظهار امیدواری کرد که سیاستمداران و تصمیم گیران همچنین سازمان ملل متحد برای حل بحران در این کشورها اقداماتی جدی اتخاذ کند.
در این دیدار نیکلاس هاپتون - سفیر انگلستان- به اهمیت توافق هسته‌ای اشاره کرد و نقش ایران را به عنوان کشوری امن و با ثبات در منطقه برای مقابله با افراطی گری و خشونت مورد توجه قرار داد.
وی ضمن تاکید بر اهمیت اجرایی شدن کامل برجام در مناسبات بین المللی، تعهد کشورش در این موضوع را یادآوری کرد.
وی با تاکید بر اهمیت حفظ برجام، توافق هسته‌ای را دستاوردی جهانی دانست و از تیم مذاکره کننده به خاطر تلاش‌های ارزشمند برای صلح جهانی قدردانی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاونت امور زنان و خانواده، وی همچنین برگزاری برنامه های دو جانبه میان زنان موفق انگلیسی در عرصه‌های اقتصادی و بانوان فعال ایرانی در زمینه کسب و کار، مشارکت و انتقال تجربیات میان این دو گروه را مفید دانست.
اشاره تاکید خانواده اهمیت دانست بانوان اقتصادی ابتکار جهانی فعالیت توافق منطقه برجام جمهور معاون هسته‌ای دوازدهم همچنین وضعیت عنوان مقابله تجاری افراطی گزارش اشتغال هاپتون نیکلاس اینکه جامعه تجربیات انگلستان عرصه‌های تجربه ایرانی