برگزیده ها
ما را محک نزنید/کره شمالی جهنمیست که کسی سزاوار آن نیست/ پای میزه مذاکره بیاید

مازندمجلس: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، طی نطقی در پارلمان کره جنوبی، به کره شمالی هشدار داده که عزم واشنگتن در دفاع از ایالات متحده و متحدانش را دست‌کم نگیرد.

مازندمجلس: دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، طی نطقی در پارلمان کره جنوبی، به کره شمالی هشدار داده که عزم واشنگتن در دفاع از ایالات متحده و متحدانش را دست‌کم نگیرد.

دونالد ترامپ گفت: "اجازه نخواهد داد آمریکا یا متحدانش مورد باج‌خواهی قرار بگیرند یا به آن‌ها حمله شود."
 او گفت حکومت کره شمالی خویشتن‌داری گذشته آمریکا را به عنوان ضعف قلمداد کرده که در مورد دولت وی "یک اشتباه محاسباتی مرگبار خواهد بود."
رئیس جمهوری آمریکا گفت: "این یک دولت کاملا متفاوت است که آمریکا تا به حال داشته است."او هشدار داد: "ما را دست کم نگیرید و ما را محک نزنید."
آقای ترامپ همچنین خطاب به کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، گفت: "تسلیحاتی که شما به دست می‌آورید امنیت شما را افزایش نمی‌دهد. این تسلیحات حکومت شما را در معرض خطر جدی قرار می دهد.""هرگامی که در این مسیر تاریک بر می دارید خطری که با آن مواجه هستید را بیشتر می کند. کره شمالی بهشتی نیست که پدربزرگان شما آن را مد‌نظر داشتند، جهنمیست که کسی سزاوار آن نیست."
آقای ترامپ از همه "کشورهای با مسوولیت" از جمله چین و روسیه خواست که با کاهش روابط دیپلماتیک با کره شمالی و قطع روابط اقتصادی، کره شمالی را منزوی کنند.
دونالد ترامپ قرار بود روز سه شنبه در ادامه سفر آسیایی خود از منطقه غیرنظامی حائل بین دو کره دیدار کند اما کاخ سفید اعلام کرد که آن بازدید به علت وضع نامساعد هوا و مه سنگین لغو شد.
آقای ترامپ اشاره کرد که هم اکنون سه ناوهواپیمابر مجهز به بمب افکن های مدرن و زیر دریایی های اتمی آمریکا در حوالی شبه جزیره کره مستقر هستند.
او در این نطق همچنین به پیشرفت های مهم کره جنوبی در مقابل فقر کره شمالی اشاره کرد.
آقای ترامپ گفت که خط حائل بین دو کره مردم "ستمدیده" و "آزاد" را از هم جدا کرده است و به گرمی از پیشرفت های اقتصادی، آموزشی، برج سازی کره تمجید کرد.
در مورد کره شمالی او از جمله گفت که "نصف مردم این کشور به برق دسترسی ندارند" و "مجبورند هفته ای 70 ساعت کار کنند وگرنه باید به دولت جریمه دهند."
آقای ترامپ پیشتر بارها هشدار داده بود که اگر کره شمالی دست به اقدامی نظامی علیه امریکا یا متحدانش بزند آن کشور را نابود خواهد کرد.
او روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که امیدوار است هیچگاه مجبور به توسل به گزینه نظامی علیه کره شمالی نشود. او پیونگ یانگ را تشویق کرد که پای میزه مذاکره بیاید و در مورد برنامه های هسته ای و موشکی مورد مناقشه به یک توافق دست پیدا کند.
آقای ترامپ در جریان یک تور آسیایی بعد از ژاپن به کره جنوبی سفر کرد.
ما را محک نزنید/کره شمالی جهنمیست که کسی سزاوار آن نیست/ پای میزه مذاکره بیاید