برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > نظامی - ایرنا نوشت:دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا گفت: همه سیاست‌های آمریکا در غرب آسیا شکست خورده است و به گفته خود آنها، قدرت این کشور روبه افول است.

مازندمجلس:سردار سرلشکر پاسدار سید یحیی رحیم صفوی روز چهارشنبه در نشست هم اندیشی استادان هیات علمی دانشگاه های خراسان رضوی با موضوع ' تحلیل تحولات ژئوپولتیک منطقه غرب آسیا با تاکید بر دیپلماسی دفاعی جمهوری اسلامی ایران' افزود: آمریکایی ها در کتابی با عنوان چشم انداز جهان در سال 2030 میلادی پیش بینی کرده اند که در این سال ایران همچنان بدون تغییر فیزیکی یا رویکردی همچنان یکی از دغدغه های آمریکا باشد.

وی با بیان اینکه طبق همین گزارش قدرت آمریکا بعد از کشور چین و همسطح اروپا خواهد بود اظهار کرد: این گزارش می گوید عربستان با تغییرات بسیار روبرو خواهد بود بطوریکه چیزی از این کشور باقی نمی ماند.

وی گفت: آمریکا در افغانستان، عراق و سوریه به دنبال تسلط و اعمال قدرت خود بود اما شکست خورد و هم اکنون نگران از دست دادن قدرت خود و حرکت جهان به سوی چند قطبی شدن است.

سردار صفوی افزود: هم اکنون قدرت به آرامی از غرب به شرق بر مبنای اقتصاد و فرهنگ در حال حرکت است که بیشتر قدرت اقتصادی متوجه چین است و قدرت فرهنگی هم به اسلام تعلق دارد.

وی با اشاره به جنگ سوریه اظهار کرد: اگر ایران نبود عراق و سوریه سقوط می کرد، ایران به این کشورها لشکر کشی نکرد بلکه مستشار نظامی فرستاد.

سردار صفوی افزود: ائتلاف ایران، روسیه و حزب الله در کشور سوریه موفق بود و اکنون ایران به فضل الهی تبدیل به قدرت منطقه ای شده و همه این را می دانند.

وی در باره استعفای نخست وزیر لبنان هم اظهار کرد: پشت پرده استعفای سعد حریری، آمریکا، سعودی و شاید بتوان گفت صهیونیست ها قرار دارند و اقدام او را به عنوان نخست وزیری که از پارلمان لبنان رای گرفته است، همه گروههای این کشور محکوم کردند.

وی با بیان اینکه دنیای سیاست عرصه اعتماد نیست، بلکه چیزی می گیریم و می دهیم گفت: ما هم باید منافع را در کنار ایدئولوژی داشته باشیم و دنبال کنیم.

سرلشکر صفوی افزود: برای پیشرفت و آبادانی کشور باید علم را تبدیل به ثروت، کار، عملیاتی و کاربردی کنیم و در سیاست خارجی فعالتر عمل نمائیم.

 

29216

سوریه افزود آمریکا اکنون استعفای سردار اظهار دنبال تبدیل سیاست لبنان حریری گزارش منطقه عنوان همچنان اینکه سرلشکر