وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز ملی پایش مجوزهای کسب و کار، از آماده سازی و راه اندازی سامانه های سام، دادور و یاور برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.
** سامانه دادور
میرشجاعیان گفت: فقدان درگاه واحد (الکترونیکی) متمرکز برای ثبت و پیگیری شکایت متقاضیان، نبود درگاه (الکترونیکی) برای پاسخگویی به شکایت متقاضیان، سختی شناسایی و احصای گلوگاه های تسعیر کننده صدور مجوز و فقدان نظارت بر پاسخگویی دستگاه های مسوول از جمله دلایل اصلی راه اندازی سامانه دادور است.
وی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای صدور یک مجوز، پایش عملکرد و پاسخگویی دستگاه های اجرایی، تولید گزارش های ادواری، شفاف سازی اطلاعات مرتبط با مجوزها قوانین و مقررات مرتبط با آن، ارتباط مستقیم با متقاضیان مجوزها از طریق مرکز تماس فوریت های کسب و کار و مدیریت دریافت و پاسخ به شکایت را از اهداف مرکز ملی پایش محیط کسب و کار برشمرد.
به گزارش ایرنا، پانزدهم آبان ماه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان اعلام کرد تاکنون 80 دستگاه اجرایی، سامانه دادور را بهصورت آزمایشی راهاندازی کردند.
به گفته وی، دسترسی برای 90 دستگاه تعریفشده و 62 شکایت برای پیگیری بهصورت آزمایشی به دستگاهها ارسالشده است.
بهبود فضای کسب و کار از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».
برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*9123*1961* تنظیم: زهره دریغ گفتار* انتشار: مریم مسعود
اقتصاد
سامانه دادور
محيط كسب و كار
مقاومت 92