برگزیده ها
سامانه دادور به شکایت درباره دریافت مجوز کسب رسیدگی می کند

مازندمجلس: تهران- ایرنا- سامانه دادور ماه گذشته به طور آزمایشی در استان سمنان راه اندازی شد و شکایت متقاضیان دریافت مجوز را ثبت و پیگیری می کند.

مازندمجلس: به گزارش تارنمای وزارت اموراقتصادی و دارایی، حسین میرشجاعیان در نشست مدیران اقتصادی استانداری ها و اداره های استانی امور اقتصادی و دارایی گفت: پارسال رتبه ایران در بهبود فضای کسب و کار 2 پله و امسال چهار پله سقوط کرد که به تلاش بیشتری برای ارتقای این شاخص نیازمندیم.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در مرکز ملی پایش مجوزهای کسب و کار، از آماده سازی و راه اندازی سامانه های سام، دادور و یاور برای تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.

** سامانه دادور
میرشجاعیان گفت: فقدان درگاه واحد (الکترونیکی) متمرکز برای ثبت و پیگیری شکایت متقاضیان، نبود درگاه (الکترونیکی) برای پاسخگویی به شکایت متقاضیان، سختی شناسایی و احصای گلوگاه های تسعیر کننده صدور مجوز و فقدان نظارت بر پاسخگویی دستگاه های مسوول از جمله دلایل اصلی راه اندازی سامانه دادور است.
وی ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی برای صدور یک مجوز، پایش عملکرد و پاسخگویی دستگاه های اجرایی، تولید گزارش های ادواری، شفاف سازی اطلاعات مرتبط با مجوزها قوانین و مقررات مرتبط با آن، ارتباط مستقیم با متقاضیان مجوزها از طریق مرکز تماس فوریت های کسب و کار و مدیریت دریافت و پاسخ به شکایت را از اهداف مرکز ملی پایش محیط کسب و کار برشمرد.
به گزارش ایرنا، پانزدهم آبان ماه مدیرکل اقتصاد و دارایی استان سمنان اعلام کرد تاکنون 80 دستگاه اجرایی، سامانه دادور را به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی کردند.
به گفته وی، دسترسی برای 90 دستگاه تعریف‌شده و 62 شکایت برای پیگیری به‌صورت آزمایشی به دستگاه‌ها ارسال‌شده است.
بهبود فضای کسب و کار از بندهای سیاست های اقتصاد مقاومتی است که در سال 1392 ابلاغ شد.
پس از آن، سال 1395 از سوی رهبر معظم انقلاب «اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل» نام گرفت و امسال نیز (1396) «اقتصاد مقاومتی؛ تولید- اشتغال».

برای آگاهی از آخرین اخبار اقتصادی ایران و جهان با کانال اقتصادی ایرنا در تلگرام همراه شوید:
IRNAeco@
اقتصام*9123*1961* تنظیم: زهره دریغ گفتار* انتشار: مریم مسعود

اقتصاد

سامانه دادور

محيط كسب و كار

مقاومت 92

سامانه اقتصاد دستگاه شکایت دادور اقتصادی متقاضیان اجرایی دارایی پاسخگویی گزارش تولید مرتبط آزمایشی مقاومتی؛ به‌صورت ایرنا مجوزها درگاه امسال بهبود دریافت مجوزهای اندازی الکترونیکی اخبار فقدان پیگیری