برگزیده ها
خط دولت کماکان «اعتدال» است/شورای عالی و شورای هماهنگی نقش مکمل خود را ایفا کنند

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: تلقی‌هایی که از روحانی می‌شود چندان صحت ندارد و دولت کمابیش خط مشی اعتدال خود را دارد.

مازندمجلس: یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: تلقی‌هایی که از روحانی می‌شود چندان صحت ندارد و دولت کمابیش خط مشی اعتدال خود را دارد.

علی‌محمد حاضری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره اختلاف دیدگاه‌هایی که در زمان انتخابات بین اصلاح‌طلبان به وجود آمد، گفت: جریان حزبی به اندازه کافی در کشور اعتبار و پایگاه اجتماعی نیافته است و فعالیت‌ها در جریان اصلاحات متکی به احزاب و گروه‌ها و هم متکی بر شخصیت‌ها و چهره‌های بانفوذ و موثری که مردم به آنها اعتماد دارند و بخش‌هایی از جامعه را نمایندگی می‌کنند، است.

وی با بیان اینکه ترکیب احزاب و شخصیت‌ها می‌تواند جریان اصلاحات را نمایندگی کند، افزود: در این روند خود به خود برخی از گلایه‌مندی‌ها پیش می‌آید مبنی بر اینکه در جایی بعضی از افرادی که هویت حزبی ندارند برای تشکیلاتی مطرح می‌شوند که برای فعالان حزبی جای سوال دارد و یا  افرادی که دارای سابقه دیرینه کار حزبی هستند با کسانی مواجه می‌شوند که نوپا بوده و علم حزبی  برپا کرده‌اند و در این عرصه مدعی می‌شوند.

حاضری ادامه داد: به هر حال دوره گذاری است که باید طی شود، اما خوشبختانه روند جامعه اصلاح‌طلبی به سمت نهادبندی هرچه بیشتر پیش‌ می‌رود و امیدواریم این گلایه‌مندی‌ها تا یکی دو دوره دیگر تمام شود.

وی درباره برنامه شورای هماهنگی جبهه اصلاحات برای آینده، گفت: سرمایه جریان اصلاح‌طلبی در این چند انتخابات گذشته انسجام و اتحاد و یکپارچگی است، بنابراین طبیعی است که بایستی اصلی‌ترین مسئله حفظ انسجام باشد.

وی ساز و کار حفظ و تامین انسجام اصلاح‌طلبان شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاست‌گذاری دانست و گفت: این دو شورا باید نقش مکمل خود را ایفا کنند و اکنون بحث‌های درونی حول محور عبور از گلایه‌هایی که در پروسه انتخابات اتفاق می‌افتد وجود دارد و تاکید می‌شود که باید از آنها عبور کنیم. 

این فعالی سیاسی اصلاح‌طلب درباه اینکه احتمال دارد اصلاح‌طلبان در انتخابات آتی به سراغ یک گزینه اصلاح‌طلب بروند، اظهارداشت: در فضای غبار آلود سیاسی باید زمانبندی و تقدم مسائل سیاسی را رعایت کرد و اکنون زود است که در مورد جنبه‌های مصداقی و ویژگی‌های دقیق موضع‌گیری جریان اصلاحات اقدام کنیم.

وی افزود: مهم این است که فعلا بستر سازمانی و نهادی  اجماع و همگرایی اصلاح‌طلبان را فراهم کنیم و مبنای تصمیم‌گیری خردجمعی است که در زمان مناسب خود خردجمعی با در نظر گرفتن جمیع شرایط  هر تصمیمی ‌بگیرد به آن عمل می‌کنیم.

حاضری با بیان اینکه واقعیت‌ها همیشه بر سر آرمان‌خواهی‌ها سایه می‌اندازد، گفت: ضروری است که همیشه تلاقی بین واقعیت و آرمان خواهی برقرار شود تا آرمان‌خواهی واقع بینانه به دست آید.

وی تاکید کرد: در این فاصله باید اصلاح‌طلبان بازسازی خود را تثبیت کنند تا در شرایط لازم تصمیم معقول اتخاذ کنند اما اگر اکنون به سمت مصادیق پیش رویم اختلاف دیدگاه‌‌ها منجر به فروپاشی می‌‌شود.

حاضری درباره اینکه برخی معتقد به چرخش روحانی به سوی اصولگرایان هستند، گفت: نه دولت و نه دیگران مدعی اصلاح‌طلب تام بودن روحانی نبودند و تعریف اعتدالگرایی در این راستا بود که حداقل‌های انتظارات اصلاح‌طلبان را دارا باشد و در عین حال بخش عقلانی و معتدل اصولگرایان هم در آن حضور و نفوذ داشته باشند؛ اگر این واقعیت را درست بشناسیم آن وقت انتظاراتمان دیگر اصلاح‌طلبی تام نیست.

وی با تاکید بر اینکه تلقی‌هایی که از روحانی می‌شود چندان صحت ندارد و دولت کمابیش خط مشی اعتدال خود را دارد، گفت: تا حدودی رقابت‌های خاص دوره انتخابات تنور مواضع را داغ می‌کند و طبیعی است که بعدش فروکش کند بنابراین اگر برخی موضع دولت را همان مواضع اوج  دوره رقابت‌های انتخاباتی ببینیم غیر واقع بینانه است.

اصلاح‌طلبان اینکه انتخابات سیاسی جریان حاضری اصلاحات شورای روحانی اصلاح‌طلب تاکید هماهنگی اعتدال انسجام می‌شوند درباره اکنون اصلاح‌طلبی خردجمعی طبیعی بنابراین همیشه رقابت‌های مواضع اصولگرایان بینانه واقعیت شرایط احزاب چندان ندارد تلقی‌هایی ایلنا گفت‌وگو کمابیش اختلاف افزود نمایندگی جامعه شخصیت‌ها گلایه‌مندی‌ها