برگزیده ها

مازندمجلس: ثامر السبهان وزیر مشاور عربستان در امور کشورهای خلیج فارس عصر پنجشنبه در واکنش به درخواست این کشور از اتباع خود برای خروج از لبنان گفت: عربستان اقدامات سخت گیرانه تری را علیه لبنان اتخاذ خواهد کرد.

مازندمجلس: ثامر السبهان در توئیتی نوشت: عربستان به اتخاذ اقدامات سخت گیرانه علیه لبنان تا بازگشت امور به روال عادی و طبیعی ادامه خواهد داد.
السبهان سه روز پیش نیز در گفت و گو با شبکه سعودی العربیه گفته بود: کشورش با دولت لبنان به عنوان دولتی که علیه عربستان اعلام جنگ کرده است، برخورد خواهد کرد.
پیش تر خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از منبعی در وزارت امور خارجه این کشور اعلام کرده بود: عربستان از اتباع خود در لبنان می خواهد که در سریع ترین زمان ممکن خاک این کشور را ترک کنند.
بنابر این گزارش، عربستان همچنین به اتباع خود توصیه کرده است که از سفر به لبنان پرهیز کنند.
روز شنبه گذشته سعد الحریری در اقدامی غیر منتظره و غیرمتعارف از عربستان واز طریق شبکه سعودی العربیه استعفای خود را نخست وزیری لبنان اعلام کرد.
این استعفای از پیش اعلام نشده و غیر رسمی و بدون مشورت با محافل داخلی لبنان و حتی اطلاع نزدیکان الحریری در یک هفته گذشته موجی از ابهامات را در این کشور بهمراه داشته است.
بیشتر لبنانی ها معتقدند الحریری تحت فشارها و تهدیدهای سعودی مجبور به استعفا شده و هم اکنون در عربستان در بازداشت و یا اقامت اجباری بسر می برد. 
عربستان لبنان اعلام سعودی الحریری اتباع استعفای گذشته السبهان اقدامات گیرانه اتخاذ گزارش العربیه