برگزیده ها

مازندمجلس: سیاست > احزاب و شخصیت‌ها - پناهیان با بیان اینکه پشت زیارت پیاده‌روی اربعین هیچ نقشه سیاسی نیست گفت: برخی از "نق‌بزنان حسود" که محبت به اهل بیت را نمی‌توانند ببینند، می‌گویند که تاکنون این‌جور نبوده و امروز این‌طور شده است.

مازندمجلس:به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان کارشناس مذهبی در سخنان پیش از خطبه‌‌های نماز جمعه این هفته تهران در سخنانی به بیان عظمت پیاده‌روی اربعین اشاره کرد و گفت: به مراسم زیارت با عظمت اربعین به عنوان رسم و یا حتی مناسک دینی خاص نباید نگاه شود، مناسک دینی آن دسته از فرائضی هستند که در صورت ترک مورد عتاب خداوند قرار می‌گیرد. زیارت امام حسین(ع) بروز محبت به آل‌الله و ارادت به ایشان است.

اهم صحبت های او از این قرار است: 

*{چرا زیارت اربعین اخیرا اوج گرفته} بعضی می‌گویند بایدببینیم که نظام چه منفعتی از زیارت اربعین دارد؟ و از سویی بعضی‌ها هم دربارهزیارت اربعین به همکاری دولت اعتراض می‌کنند.

* در پشت زیارت پیاده‌روی اربعین هیچ نقشه سیاسی و نه تدبیرفرهنگی نیست، بلکه دل‌‌های مردم است که آنها را به اینجا رسانده و به آن توجه می‌کنند؛حتی مداحان و مبلغین دینی هم به زیارت اربعین قبلا توجه زیادی نداشتند و مروجاندین هم به مرور به جمع مردم پیوستند، هنوز شعرهای زیادی در تحسین زیارت اربعیننداریم.

* بنده در صحبتی که با آیت‌الله سیستانی و دیگر مراجع نجف پیرامون اینموضوع داشته‌ام، آنها هم به عظمت پیاده‌روی اربعین اشاره کرده‌‌اند. پدید‌آورندهاین زیارت خود مردم بوده‌اند. اگر کسی در اخبار 10 ساله گذشته رصدی بکند، می‌بیندکه ابتدا در عراق و سپس ایران هیچ‌کس غیر از مردم این موج را آغاز نکرده‌ است.

* تحلیل‌های سیاسی درباره زیارت اربعین کاملا بی‌اساس و از سربیماری روح و افسردگی اندیشه سیاسی برخی‌‌ها است و اصل زیارت اربعین تحولی است کهدر دل‌ها پدید آمده است.

* مردم عراق صدها میلیون تُن غذا و طعام می‌آورند وبه زائران تقدیم می‌کنند،؛ منت هم می‌کشند که زائران طعام آنها را استفاده کنند،این دلیلش این است که  خداوند متعال دل‌ها را به سوی زیارت اربعین متحولکرده است.

* اگر کسی فکر می‌کند که مردم با تبلیغات به سوی زیارت اربعینحرکت می‌کنند به آنها باید گفت که دستگاه‌‌های تبلیغاتی هرگز چنین قدرتی ندارند کهدل‌های مردم را متوجه این موضوع کنند، نادان‌‌های عالَم هم می‌دانند که این کار،عادی نیست.

* مردم بَرده دستگاه‌‌های تبلیغاتی نیستند، تجربه نشان دادهکه جایی که مردم دل‌شان با کاری نباشد، همکاری نمی‌کنند.

* مداحان برجسته‌ کشور هم نقشی در شکوه زیارت اربعین نداشتند؛زیارت اربعین خواست خدا بوده است، البته بعضی‌ها یاوه‌سرایی می‌کنند، بندهخودم هم نقشی در تبلیغ زیارت اربعین نداشتم؛ ما نه تحسین و نه تبلیغ برایزیارت اربعین کردیم، بالاخره کار تبلیغی در این مسیری که خود به خود متحولشده، تأثیرش دو صد چندان می‌شود.

* اگر کسی می‌گوید که پیاده‌‌روی اربعین توسط دستگاهیصورت گرفته، برود و توسط یک دستگاهی دیگر کار مشابهی انجام دهد؛ این کار دستگاهی نیستو کار خداست که تحول در دل‌‌ها ایجاد کرده است.

* برخی از "نق‌بزنان حسود" که محبت به اهل بیت را نمی‌توانندببینند، می‌گویند که تاکنون این‌جور نبوده و امروز این‌طور شده است، پاسخ ایناست که برای اینکه الآن شیعه می‌تواند از خودش دفاع کند، اگر 15 سال پیش می‌خواستندچنین زیارتی را ترتیب دهند، همه قتل‌عام می‌شدند.

*مومنین بعد از 1400 سال می‌توانند از خودشان دفاع کنند. هر آدم عاقلیکه ذره‌ای شعور داشته باشد، در صورتی که منعی نداشته باشد، خودش را از ثواب زیارتاربعین محروم نمی‌کند.

* حضرت امام(ره) می‌فرمایند که مکتب سر و صدا می‌خواهد، اما بعضی‌ها جرات نمی‌کنند که سخنان امام(ره) را نقد کنند.

* به شکر خدا موشک‌های سپاه اسلام می‌تواند از ما دفاع کند وما هم به پیاده‌روی اربعین می‌رویم.

* مسئولین برای اربعین سال آینده 10 میلیون زائر را تمهید و پیش‌بینیکنند، البته اگر مسئولین هم این کار را نکنند، مردم خودشان این کار را انجام می‌دهند.

27216

اربعین زیارت پیاده‌روی سیاسی بعضی‌ها سخنان نمی‌کنند تبلیغاتی دستگاه‌‌های البته دستگاهی خودشان می‌تواند زائران تبلیغ دل‌ها گرفته مناسک اشاره می‌گویند پناهیان زیادی همکاری میلیون