برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگوى وزارت خارجه کشورمان در واکنش به سخنان وزیر امور خارجه عربستان سعودى در گفتگو با یک شبکه تلویزیونى، اظهارات وی را ادامه سخنان بی پایه و اساس و بی منطق قبلی ، کلامی سخیف و توهین آمیز خواند.

مازندمجلس:
بهرام قاسمی گفت: وزير خارجه دولت سعودى با وارونه جلوه دادن همه حقايق، تلاش بی ثمر و بيهوده ای كه بار ها تكرار و تجربه كرده است را بكار می بندد تا شايد افكار عمومى را از اقدامات بى ثبات ساز عربستان در منطقه، به مسيرى ديگر منحرف كند؛ حال آنكه اكنون دولت ها و ملت هاى منطقه به خوبى شاهد اين سياست هاى تفرقه افكنانه سعودى ها هستند كه اين بار پس از خليج فارس و یمن، ميل به لبنان و ايجاد ناآرامی در اين كشور دارد.
بهرام قاسمى با ردّ كامل ادعاهاى اين مقام سعودى، به جنایات جنگی افسارگسيخته سعودى ها در يمن اشاره كرد و اظهار داشت:
فرافکنی ها و سیاست های ناپخته و تفرقه افکنانه سعودی ها آثار مخرب و زیانباری برای کل منطقه به دنبال دارد. سعودى ها فرافكنى را به بالاترين حدّ خود رسانده اند و درحالى كه خود مهد تفكّر افراطى گرى و مظهر عينى اقدامات تروريستى و دخالت آشكار در امور ديگر كشور های منطقه هستند، ديگران را با دروغ و دغل به حمايت از تروريسم متهم مى كنند.
سخنگوى دستگاه ديپلماسى با اشاره به تحولات روزهاى اخير در منطقه خاطر نشان كرد: در حالى كه جمهورى اسلامى ايران طى ساليان بسيار از هيچ تلاشى براى کمک به ثبات، امنیت و آرامش در سطح بين المللى و منطقه ای دريغ نكرده است، اين بار منطقه درگير سياست هاى افراطى ناپخته اى شده است كه امروز بخشی از آن بخاطر انحراف افكار عمومی از مصائب خودساخته داخلی و خارجی آنان است؛ شرايطی که درایت و عزم جدّى تمام كشورهاى منطقه را براى مقابله با آثار ويرانگر آن طلب مى كند.
منطقه سعودى اشاره ناپخته افراطى تفرقه سياست افكار اقدامات بهرام