برگزیده ها
ساخت شناورهای‌ فراساحل در داخل با همکاری هلندی‌ها

مازندمجلس: با امضای تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت‌های دامن هلند و‌ کشتی‌سازی اروندان‌، شناورهای فراساحل در شهر خرمشهر ساخته می‌شود.

مازندمجلس:، مدیر خاورمیانه‌ شرکت «دامن هلند» و مدیرعامل شرکت کشتی‌سازی اروندان در حاشیه نمایشگاه یورو پورت 2017 هلند‌، تفاهم‌نامه‌ همکاری‌ برای ساخت شناورهای پیشرفته فراساحل را امضا کردند.

‌کشتی‌سازی اروندان به تازگی مذاکرات خود را با شرکت دامن که یکی از بزرگترین شرکت‌های کشتی‌سازی دنیا‌ست، آغاز کرده است؛ پس از حضور کارشناسان شرکت هلندی در شهریور سال جاری و بازدید از یارد و امکانات اروندان و سایر شرکت‌های کشتی سازی در ایران‌، شرکت اروندان برای همکاری با این شرکت هلندی تفاهم نامه همکاری مشترک امضا کرد.

بر اساس این تفاهم‌نامه ‌‌طرفین در جهت تولید و ساخت شناور در کارخانه اروندان با رعایت حداکثر توان تولید داخل و انتقال فن‌آوری روز دنیا‌، همکاری لازم را خواهند داشت.

بر همین اساس در زمان امضای این تفاهم‌نامه نیز معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند نیز به نمایندگی از این سازمان حضور پیدا کرد.

این اقدام علاوه بر ممانعت از خروج ارز از کشور به ایجاد اشتغال و افزایش ظرفیت‌های بومی در راستای اقتصاد مقاومتی نیز منجر خواهد شد.

اروندان همکاری تفاهم‌نامه تولید هلندی فراساحل اقتصادی کشتی‌سازی شرکت‌های