برگزیده ها
در محیط‌های بازرسی دام‌های زیادی  گسترده می‌شود/ارتباطات بی‌مورد، برای افراد سازمان سم است

مازندمجلس: مراسم تحلیف سومین دوره آموزشی بدوخدمت بازرسان سازمان بازرسی کل کشور با حضور قاضی سراج و ۵۲ نفر از نخبگان با حداقل مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس از دانشگاه‌های معتبر برگزار شد.

مازندمجلس: مراسم تحلیف سومین دوره آموزشی بدوخدمت بازرسان سازمان بازرسی کل کشور با حضور قاضی سراج و ۵۲ نفر از نخبگان با حداقل مدرک تحصیلی فوق‌لیسانس از دانشگاه‌های معتبر برگزار شد.

به گزارش ایلنا، قاضی ناصر سراج در این مراسم با تسلیت ایام سوگواری اربعین حسینی گفت: ورود شما به سازمان را خیرمقدم می‌گویم. باید تأکید کنم که شما بازرس هستید و خودتان را کارمند تصور نکنید و با سایر کارمندهای سازمان مقایسه نکنید. شما به‌عنوان بازرس و چشم و گوش نظام هستید. شما هستید که می‌توانید کشور و سازمان، ادارات و نهادها را در حوزه کار سازمان بازرسی سلامت نگه دارید. اگر شما خوب کار کنید، قطعاً نهادهای دیگر سالم خواهند بود و اگر خدایی نکرده لغزش داشته باشید قطعاً لغزش آن سازمان و محیط بازرسی دوچندان خواهد بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در ادامه توصیه‌هایی به بازرسان کرد و اظهار داشت: در محیط‌های بازرسی دام‌های زیادی برای شما که کم‌تجربه‌تر هستید، گسترده می‌شود؛ بنابراین خیلی باید دقت کنید. اگر روزهای اول نقطه‌ضعف نشان دهید، مطمئن باشید دیگر نمی‌توانید کار را پیش ببرید. اگر با یک کادو و حتی ناهار شما را تطمیع کردند، محیط بازرسی نقطه‌ضعف شما را ضبط کرده و هرگاه خواستید کوچک‌ترین عرض‌اندامی داشته باشید، آن نقطه‌ضعف را به سازمان و رسانه‌ها منعکس کرده و شما را بایکوت می‌کنند؛ بنابراین سعی کنید همان کاری که بر عهده دارید را انجام دهید و از ارتباطات بی‌مورد پرهیز کنید. چراکه ارتباطات بی‌مورد، برای افراد سازمان سم است. فقط در رابطه با کار، ارتباط بگیرید.

سراج افزود: مواظب پیشنهادات باشید. چراکه شاید اولین پیشنهاد پرونده شما را بسته و اجازه انجام کار مثبت را از شما بگیرد. همواره منافع سازمانی را بر منافع شخصی ترجیح دهید. چون در این صورت منافع شخصی نیز تأمین می‌شود. سازمان نیز تلاش دارد در سطح میسورات از نظر مادی به شما بیشتر برسد تا وارد دام‌ها نشوید.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه بازرسان با اطلاع کامل وارد محیط بازرسی شوند، تصریح کرد: اگر از قوانین محیط بازرسی شونده، اطلاع نداشته باشید و یک سؤال بی‌ربط کنید، دیگر نمی‌توانید به بازرسی در آن محیط ادامه دهید. حتی از عرف آن سازمان و محیط بازرسی شونده اطلاع کسب کنید و به‌عنوان یک مطلع آنجا بروید. باید دقت داشته باشید که شما نمی‌روید چیزی یاد بگیرید، بلکه می‌روید جلوی سوء جریانات را بگیرید و کسی می‌تواند سوء جریانی را کشف کند که اطلاع کامل از اوضاع‌واحوال محیط بازرسی داشته باشد.

وی با تأکید بر رعایت نظم و انضباط اداری خاطرنشان کرد: سعی کنید منظم باشید و اول وقت سرکار حاضر شوید. در همه امور اخلاق اسلامی را رعایت کنید. با افراد بازرسی شونده، با تحکم برخورد نکنید. اخلاق اسلامی را رعایت کنید. انعطاف‌پذیر باشید و شئون مدیران محیط بازرسی شونده را رعایت کنید.

سراج ادامه داد: رشد شما در سازمان بستگی به کار شما دارد و مثل سایر سازمان‌ها و ادارات نیست. اگر گزارش شما مستند بود و به ثمر نشست، شما پیشرفت خواهید کرد؛ اما اگر پرونده‌ای که تشکیل شد منع تعقیب خورد یا با ایراد محاکم مواجه شد، قطعاً شما بایکوت خواهید شد؛ بنابراین عمل و کار شما نشانه لیاقت کاری شما است. سعی کنید کارتان را منظم انجام دهید. حتماً با مافوق مشورت کنید. قطعاً بازرس باتجربه ۲۰ ساله بیشتر از کسانی که روزهای اول کار را شروع کرده، تجربه دارد.

وی در پایان ابراز داشت: تلاش کنید خودتان کار را پیدا کنید و منتظر نباشید به شما کار بدهند. پرونده‌های نهایی شده و نظرات دادگاه، نظرات دادسرا، نظرات گروه‌های تنقیح، نظرات هیئت‌های بدوی را بخوانید تا شخصیت کاری شما شکل بگیرد. ان‌شاءالله همه در امور موفق باشید و در آینده نزدیک جزو مدیران سطح عالی کشور باشید.

شرکت‌کنندگان در پایان به‌صورت دسته‌جمعی سوگندنامه بازرسی را قرائت کردند.

بازرسی باشید اطلاع شونده هستید رعایت نظرات قطعاً بازرسان نکنید ادامه منافع مراسم نقطه‌ضعف ارتباطات بنابراین بی‌مورد افراد بگیرید تأکید بازرس دام‌های بیشتر محیط‌های اسلامی تحلیف پایان خواهید مدیران اخلاق روزهای به‌عنوان خودتان گسترده گزارش ادارات دارید چراکه بایکوت نمی‌توانید زیادی بگیرد