برگزیده ها

مازندمجلس: سخنگو و معاون امور بین‌الملل سازمان انرژی اتمی، مهر و موم بخش‌هایی از تأسیسات هسته‌ای کشورمان را موقت و برای حسابداری مواد هسته‌ای دانست.

مازندمجلس: بهروز کمالوندی درباره مصاحبه اخیر یوکیا آمانو با شبکه سی‌بی‌اس آمریکا مبنی بر صدها هزار عکس‌برداری و دو هزار پلمپ در بخش‌های مختلف هسته‌ای کشورمان گفت: بخشی از آماری که ارائه شد برای این است که طرف مقابل را متقاعد کند فعالیت‌های کشورمان تحت نظارت و شفاف است.
عکس‌برداری‌ها از تاسیسات هسته‌ای مربوط به برجام نیست 
وی افزود: باید در نظر داشت به طور نمونه اگرچه تهیه صدها هزار عکس از مراکز هسته‌ای در ایران واقعیت است اما اگر هر دوربین هر سه ثانیه یک قطعه عکس بگیرد، در طول روز ۳۰ هزار قطعه عکس گرفته می‌شود، عکس‌هایی که قرار نیست خارج شود بلکه در همان دوربین‌ها می‌ماند تا اگر روزی قرار باشد اتفاقی بیفتد به آن مراجعه کنند. 
معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه این عکس‌برداری‌ها مربوط به برجام هم نیست، اظهار داشت: قبل از برجام نیز این عکس‌برداری‌ها انجام می‌شد و نه در تأسیسات ما بلکه در تأسیسات همه دنیا وجود دارد و اتفاقاً یکی از علل فعال بودن هر تشکیلات هسته‌ای این است که دوربین در آنجا نصب است چون اگر فعالیت نداشته باشد به دوربین هم نیاز ندارد.
هسته‌ای برجام عکس‌برداری‌ها دوربین مربوط تاسیسات تأسیسات کشورمان کمالوندی